Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    måndag, oktober 13, 2008

    Den röd/blå fajten fortsätter

    Lite roligt var det, inte minst efter förra veckans skriverier där min partitillhörighet kraftigt ifrågasatts av en del parti”kamrater” och vänsterskruvar på annat håll, att jag av Aftonbladet ombads blogga för det röda laget under gårdagens tv-debatt. Välkomna hit, alla ni som hittat hit den vägen!

    Eftersom det verkar ha förekommit missförstånd rörande mitt bloggande i går så kommer här ett förtydligande: det socialdemokratiska partiet var överhuvudtaget inte inblandat i Aftonbladets val att tillfråga mig att blogga om debatten. Jag är vare sig Aftonbladets eller socialdemokraternas bloggare. Jag representerar här ingen annan än mig själv. Däremot är jag socialdemokrat, och ansågs tydligen som sådan vara av intresse för Aftonbladets nätläsare.

    Det blå laget representerades av Mary X Jensen, hon med de moderata karamellerna. Så här presenterades vi av Aftonbladet i går:

    Röd och blå bloggare

    Nu går det för övrigt också att se den tredje och sista delen i webbtevesändningarna från sossarnas partipub i går. Mot slutet av sändningen (26.05) finns en kommentar från mig.



    Superveckan fortsätter i morgon då det är dags för SVT:s politiske reporter K-G Bergström att fråga ut och agera moderator i höstens första politiska duell mellan statsminister Fredrik Reinfeldt och oppositionsledare Mona Sahlin.

    Självklart kommer fajten att kommenteras och analyseras här på bloggen. Kolla även vad andra skriver i samband med Superveckan:



    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Den röd/blå fajten fortsätter"

     

    Blogger Mary X Jensen skrev... (13 oktober, 2008 14:26) : 

    Bäst att jag kommenterar då att jag också bloggar helt självständigt.

    Det är nog ingen som tvivlar på den saken, inte inom mitt parti moderaterna heller, haha...

    Jag är mest för och ibland emot.

     

    Anonymous Anonym skrev... (13 oktober, 2008 16:45) : 

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (13 oktober, 2008 16:55) : 

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn.

     

    Anonymous Anonym skrev... (13 oktober, 2008 16:55) : 

    Nej, det föreligger inga missförstånd. Åtminstone inte från min sida. Hoppas bara att den som har svårt för att skilja på höger och vänster i politiken inte har samma handikapp då han/hon ger sig ut i trafiken.

    http://www.s-info.se/silfverstrand

     

    Anonymous Anonym skrev... (13 oktober, 2008 17:38) : 

    Ja det var ju underligt att inte Se&Hör hörde av sig lika gärna?

     

    kommentera