Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    torsdag, oktober 20, 2005

    It's mine! My Precious...

    Johan Norberg har på sin blogg vänligt påmint inte minst mig om en artikel jag skrivit, i vilken jag jämför socialdemokratin och dess väljare med Depeche Mode och dess fans. Läs gärna själva så kanske ni förstår. Liksom Johan har jag nu äntligen köpt DM:s nya platta "Playing the angel". Och jag kan, efter några lyssningar, bara instämma: den är riktigt, riktigt bra. Jag känner mig inte mogen att lista de bästa låtarna än, men "A pain that I'm used to", "John the revelator" och "The sinner in me" är alla väldigt bra. I SvD ges skivan betyget 5 (av 6) och påstås vara bandets skarpaste sedan "Violator". Jag gillar i och för sig skivorna efter, "Songs of faith and devotion" och "Ultra", men Depeche Modes senaste innan "Playing the angel", "Exciter", var inget vidare. Att bandets ordinarie låtskrivare Martin Gore lät sångaren Dave Gahan få bidra med tre låtar den här gången var nog ett klokt val. Musikaliskt låter det mörkare än på "Exciter", med såväl gammaldags analoga syntljud som mer moderna electronicaispirerade slingor. Resultatet blir väldigt bra.


    Kommentarer om "It's mine! My Precious..."

     

    Anonymous Anonym skrev... (20 oktober, 2005 15:49) : 

    De har verkligen lyckats göra en hel otrolig massa bra omslag också...

    Kolla bara - http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/stores/artist/glance/-/49040/ref=m_art_dp/103-9221161-7975830

     

    Blogger deeped skrev... (22 oktober, 2005 11:00) : 

    Jag tycker just nu att "Nothing's impossible" glimrar mest.

     

    Anonymous Anonym skrev... (23 oktober, 2005 19:28) : 

    Vidrigt, jag har koept, men min nedra baerbara tar bara DVD, inte CDs, maerkligt. VIll lyssna, saerskilt efter era ord.
    UBYMIC

     

    Blogger Per Hagwall skrev... (24 oktober, 2005 23:41) : 

    Har också köpt den, instämmer i att Nothing's impossible ligger bra till för tillfället.
    Köpte singelsamlingarna på samma gång, Personal Jesus, Enjoy the Silence, Policy of Truth, Home...

     

    It's mine! My Precious...'">kommentera