Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    torsdag, oktober 27, 2005

    En annan Morian på tv

    I kväll är det en annan Morian, min fru Stina, som gästar SVT24:s Pressklubben. Stina deltar i egenskap av ledarskribent på Liberala Nyhetsbyrån och i panelen sitter även Niklas Svensson (politisk reporter på Expressen), Eric Sundström (reporter på det socialdemokratiska partiorganet Aktuellt i Politiken), samt Göran Eriksson (politisk kommentator på Svenska Dagbladet). De kommer att diskutera socialdemokratins utmaningar inför partikongressen i Malmö och valet nästa år, efter de senaste avslöjandena om Bosse Ringholm, rörelseinterna bråk om föräldraförsäkringen och så kallade pigavdrag, spekulationer om Göran Perssons framtid och sviktande opinionssiffror etc.

    Programet sänds i kväll 18.35 som en del i Studio 24, samt repriseras under egen vinjett 21.35 och 23.35. Programmet ligger dessutom ute på webben i en vecka här.


    Kommentarer om "En annan Morian på tv"

     

    Blogger Martin Tunström skrev... (27 oktober, 2005 16:23) : 

    Surfade precis in på Studio 24:s hemsida och såg att det stod efternamnet "Morian" och därefter ledarskribent på Liberala Nyhetsbyrån, så jag tänkte va tusan.:) Surfade då in på din blogg, för att se om ni var släkt eller hade någon annan relation, och såg svaret med en gång.:) Ni måste ha härliga debatter ibland där hemma?;)

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (27 oktober, 2005 16:36) : 

    Jo. En och annan. Lyckligtvis finns det ju ett och annat att prata om, förutom politik :-)

     

    Anonymous Anonym skrev... (27 oktober, 2005 17:00) : 

    Jag har alltid tyckt att dina åsikter verkar på tok för nyanserade för att ha kunnat stamma från ett debattklimat av ryggdunk, medhåll och demonisering av "de andra".

    Det finns baske mig få saker som slår en levande debatt när människor är beredda att ta till sig vad motparten säger. Om jag bara hade SVT 24 skulle jag kolla ikväll, men jag tar det på Webben efteråt!

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (27 oktober, 2005 17:05) : 

    *haha*

    Roligt att höra :-)

    Nu är det i och för sig lättare att vara nyanserad när man inte själv jobbar partipolitiskt på ett partikansli, i en riksdagsgrupp eller i regeringen. Jag har lite distans till politiken, och har gott om kompisar i de flesta partier. Däremed inte sagt att jag svikar i min egen politiska övertygelse.

     

    Anonymous Anonym skrev... (27 oktober, 2005 17:18) : 

    Jag tror att det i det långa lopet är ett betydligt större svek mot en övertygelse att vara retorisk och dogmatisk än att vara vidsynt och nyanserad.

     

    Anonymous Anonym skrev... (27 oktober, 2005 22:09) : 

    vad då, diskuterar inte alla par socialförsäkringen utformning och presstöd???

    på tal om distans så gjorde jag nästa slut med min man när jag insåg att han inte var för offentligt finansierad utbildnig.

    /helena också gift med en liberal

     

    En annan Morian på tv'">kommentera