Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    torsdag, oktober 20, 2005

    Svar från "Mats Hård"

    Jag fick svar på mitt mejl från "Mats Hård". Han ber om ursäkt och skriver:
    "Igår skickade jag ut min egen variant av pressrelease till bloggvärlden eftersom jag tycker att den bör informeras samtidigt som övrig media. Den gick till ca 25 bloggare som nämnt mig och innehöll exklusiv information som ingen övrig press fick del av. Ett par stycken fick mejlet bara för att de har spännande bloggar och jag bedömde att de kunde vara intresserade av informationen samt kapabla att hantera den."

    Snyggt att vädja till min fåfänga genom att inkludera min i gruppen "spännande bloggar"... Men ett ordentligt stilpoäng får "Mats Hård" för löftet om att "hålla dig oinformerad i fortsättningen om allt jag gör" :-)


    Kommentarer om "Svar från "Mats Hård""

     

    Anonymous Anonym skrev... (20 oktober, 2005 20:17) : 

    Varför slösar på blogg-läsarnas tid genom att spamma en kommenterar rörande "Mats Hård"? För att han är känd och din blogg tjänar på detta?

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (20 oktober, 2005 22:29) : 

    Öh, va? Han mejlade mig, och jag valde att skriva om det därför att jag inte gillar spam. Om du inte är intresserad behöver du förstås inte läsa.

     

    Anonymous Anonym skrev... (20 oktober, 2005 23:50) : 

    Dålig bortförklaring. Jag kräver inte att människor ska se sina egna omedvetna mindre smickrande motiv, men likväl är (inte heller) jag tyst.

    Som en jämförelse (inte alls bittert med krav på ursäkt eller något sådant): Jag har också "spammat" dig, fast helt öppet och trevligt oskyldigt, utan annan uppmärksamhet än att kommentaren blixtsnabbt försvann.

    Är då inte månne en rimlig konklusion att du gillar att uppta dina läsare med dina spam-mail som kommer från kända personer, men frånta dem trevliga kommentarer från okända personer.

    Fast jag vet egentligen inte vad jag gör här... fast fick i alla fall en mänskligt beteende att reflektera över... Tack för det.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (21 oktober, 2005 09:19) : 

    Bortförklaring? Nu förstår jag faktiskt inte alls vad du menar. Vad skulle jag ha för andra motiv att uppmärksamma vad jag uppfattade som spam? Att "Mats Hård" var en "känd person" var för mig fullständigt okänt, vilket antagligen hänger ihop med mitt ointresse för fotboll.

    De kommentarer jag tagit bort har antingen varit a) engelskspråkig reklam, eller b) haft en kränkande/främlingsfientlig ton. Jag har ingen aning om vad det är för kommentar du syftar på eftersom du väljer att vara anonym.

     

    Anonymous Anonym skrev... (21 oktober, 2005 12:28) : 

    Svårt att rösta på någon som inte följer med i nyheterna. Mats Hård är vida omtalad.

    Läser ni Socialdemokrater inte tidningarna. Flamman är inte allt amigo.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (21 oktober, 2005 12:41) : 

    Okej, nu är du bara fånig. Vad då "rösta på", vad tror du jag kandiderar till? Lägg ned nu.

     

    Anonymous Anonym skrev... (22 oktober, 2005 08:58) : 

    Fast han eller hon har en poäng. Det är onekligen fascinerande att du aldrig hört talas om den svenska bloggvärldens mest omskrivne och hyllade bloggare.
    Inte heller jag är intresserad av fotboll, men Mats Hård är ett stilistiskt geni. Han har tusentals besökare på sin blogg varje dag och det har också skrivits om honom vid upprepade tillfällen i pressen. Googlar du honom så ser du också att han nämns i var och varannan blogg liksom i diverse forum på nätet. Hur har du lyckats att missa fenomenet Mats Hård?

     

    Anonymous Anonym skrev... (22 oktober, 2005 09:33) : 

    "den svenska bloggvärldens mest omskrivne och hyllade bloggare."

    Vad för något?

    "Googlar du honom så ser du också att han nämns i var och varannan blogg liksom i diverse forum på nätet."


    49000 Google-träffar, på 103 olika sidor. 91 träffar på knuff.se. Ingen lavin direkt.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (22 oktober, 2005 18:16) : 

    Det här börjar bli larvigt. Så jag hade missat "Mats Hård". So sue me.

     

    Anonymous Anonym skrev... (22 oktober, 2005 19:58) : 

    Dennis: Om 49000 träffar på en svensk bloggare inte är en lavin så vet jag inte vad en lavin är. Vilka svenska bloggare (som inte har sin blogg på typ Aftonbladets eller Expressens nätupplagor) får du fler googleträffar på?
    Jonas M: Hade jag kunnat stämma dig så hade jag gjort det. =)

     

    Anonymous Anonym skrev... (22 oktober, 2005 23:06) : 

    Anonym: Använder man blogger eller liknande är det inga problem att få många träffar på sitt eget namn om man skriver ut det. De finns nämligen på varje sida som Google indexerar; dvs huvudsidan, arkiven, varje enskilt inlägg. Så ju fler inlägg under lång tid, desto fler träffar. Likadant blir det på de bloggar som nämner hans namn. Därför står det också på sista sidan av sökträffarna "Vi har uteslutit vissa svar som var snarlika 103 som redan visats"

    Och som jämförelse, Erik Stattin får 65 000 träffar på 187 sidor. Jonas Morian har 37 000 på 168 sidor.

     

    Svar från "Mats Hård"'">kommentera