Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    torsdag, oktober 20, 2005

    Morian rockar fett

    Då och då egogooglar jag, det vill säga testar att söka på mitt namn i Google. Märker då att jag satt lite spår här och var. Ibland testar jag att bara söka på mitt efternamn, och hittar då allt som oftast en släkting jag inte kände till. Nyligen upptäckte jag på det sättet det finska hårdrocksbandet Morian. Det råder dock en viss förvirring om huruvida bandet verkligen heter så fortfarande, eller om de bytt namn till Zeel (vilket ju är ett betydligt tristare namn...). Jag är nu hur som helst själv inte direkt något hårdrocksfan längre, men visst kan grabbarna spela. Så vitt jag kan avgöra så är det ganska klassisk hårdrock bandet spelar, i samma stil som Metallica gjorde förrsvenska Hammerfall. Coolt. Tyvärr framgår det inte av bandets webbplats(-er) var de tagit namnet Morian ifrån, men jag gissar att det har med dvärgstaden Moria i "Sagan om ringen" att göra. Jag får väl mejla och fråga.


    Kommentarer om "Morian rockar fett"

     

    Morian rockar fett'">kommentera