Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    tisdag, oktober 11, 2005

    Per Wendel är död

    I går kväll nåddes jag av beskedet att Expressenjournalisten Per Wendel avlidit i cancer. Jag ska verkligen inte försöka recensera hans journalistiska gärning, men Wendel var ofrånkomligen en av Sveriges främsta politiska journalister. Själv kommer jag nog främst minnas hans otroligt roliga och bra politikerutfrågningar tillsammans med Lars Adaktusson under "After speach" i Almedalen. Och med Wendel borta och Adaktusson som mellanösternkorrespondent frågar jag mig oroligt vilka som nu ska axla utfrågarrollen i Almedalen nästa år.


    Kommentarer om "Per Wendel är död"

     

    Per Wendel är död'">kommentera