Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    torsdag, juni 22, 2006

    Tips för besöksstatistiken

    Är det fler än jag som märkt att besöken och kommentarerna på bloggen minskat påtagligt den sista tiden? Troligen hänger det ihop med att många har gått på semester och allt färre prioriterar bloggläsande när det är fotbolls-vm och (hyfsat) vackert väder.

    Hur som helst så bjuder Internetworld på tips "för dig som vill bli en toppbloggare med inflytande och många besökare". Om man följer Internetworlds "tolv steg till bloggframgång" så utlovas man "större möjligheter att få genomslag i bloggbruset".

    Bland tipsen märks att klargöra syfte och målgrupp för bloggen, att ha en bloggrulle, att länka till andra bloggar, pinga svenska pingsajter samt att blogga ofta. Mitt favorittips är dock det om att vara intressant: "Vad du än gör, och hur många pingar, mejl, länkar och kommentarer du än producerar, spelar det ingen roll om du är tråkig". Fan. Det var väl där det brast för mig...


    Kommentarer om "Tips för besöksstatistiken"

     

    Anonymous Anonym skrev... (22 juni, 2006 10:14) : 

    Äsch, det gjorde det ju inte.

     

    Blogger Johan Sjölander skrev... (22 juni, 2006 14:54) : 

    Kul artikel (och jag vet inte, men jag anar Urbans penna någonstans därbakom...)

    Blev lite inspirerad så jag testade mig själv enligt de tolv stegen. Perfekt midsommarsysselsättning...

    http://johansjolander.blogspot.com/2006/06/klarar-jag-bloggtestet-i-tolv-steg_22.html

     

    Anonymous Anonym skrev... (23 juni, 2006 11:25) : 

    Intressant. Är det någonting du sälv följer/har följt?

     

    kommentera