Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    lördag, december 30, 2006

    S-forum för framtidsdebatt

    [UPPDATERAD] Socialdemokratiska studentförbundet ger ut en utmärkt tidning kallad Libertas (som jag tidigare hyllat här). Utgivningen sker dock ganska oregelbundet. I går fick jag nummer 1/2007 i brevlådan, och numret har underrubriken ”I backspegeln”.

    På studentförbundets webbplats finns en särskild avdelning för Libertas där man kan läsa en del gamla artiklar publicerade i tidningen (den senast inlagda är en ledare daterad 2005-10-25). På sista sidan i det nya numret utlovas att debatten fortsätter på Libertas blogg, men det enda jag hittar där är ett löfte daterat 3 oktober 2006 om att här ”kommer Libertas artiklar att publiceras och diskuteras”. Jag tror det när jag ser det.

    Nåja. Ni som ändå får tag på en pappersutgåva av Libertas kan skatta er lyckliga; här finns mycket läs- och tänkvärt. Men än så länge så tycks vi få förlita oss på enskilda artikelförfattare som Joel Malmqvist, Claes Nordmark och Marta Axner och deras privata bloggar för att hitta några av bidrag till den socialdemokratiska framtidsdebatten som publicerats i Libertas.

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "S-forum för framtidsdebatt"

     

    Blogger Claes Nordmark skrev... (30 december, 2006 18:24) : 

    Instämmer, det vore kul om Libertas blogg någon gång startade på allvar.

     

    Blogger Marta Axner skrev... (03 januari, 2007 12:11) : 

    Efter att ha väntat nästan en vecka på internet i min nya lägenheten är jag tillbaks i gemet igen. Och nu ligger cokså min libertasartikel uppe: http://martaaxner.blogspot.com/2007/01/hg-tid-att-vdra-ut-den-kvvande.html

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (03 januari, 2007 13:04) : 

    Tack Marta! Jag har nu lagt till en länk till ditt bidrag också i inlägget.

     

    kommentera