Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    fredag, april 20, 2007

    Internetminnen och bloggföreläsning

    Jag läser i Dagens Media att det nu står klart att det blir Andreas Aspegren, tidigare chefredaktör för Passagen, som blir ”den nye Sigge Eklund” och ska utveckla Aftonbladet Nya Mediers läsarmedverkan.

    Passagen... Det väcker minnen. Där lade jag upp min första hemsida (borta sedan länge) någon gång omkring 1995. Där hade jag då lagt upp lite information om mig själv på svenska och engelska, bilder från min svensexa samt information till de inbjudna till mitt och Stinas bröllop. Dessutom lade jag på upp ett pretentiöst nyhetsbrev som jag plågade kompisar med, och som hette PromeMorian. Därav namnet på denna blogg.

    Andreas Aspegren blir nog bra för Aftonbladet. Själv hade jag i och för sig trott att man skulle permanenta Lotta Holmström på tjänsten som läsarmedverkansredaktör, men tillsammans kan de två nog åstadkomma storverk. Vi är många som fortfarande med spänning väntar på deras utlovade Twingly-dödare.

    I morgon ska jag för övrigt ut till Sollentuna för att föreläsa om bloggar, communities och andra sätt att kommunicera på nätet för ett antal socialdemokratiska kommunal- och oppositionspolitiker i Stockholms län. Forumet är partidistriktets extra årskongress, och man ska även ta ställning till vilken politisk inriktning som partiet ska arbeta med fram till nästa ordinarie kongress 2008. Min föreläsning är en av fem på temat ”Demokrati”.

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Internetminnen och bloggföreläsning"

     

    Blogger Unknown skrev... (20 april, 2007 18:14) : 

    Du skall prata om hur vi kan använda det nya medielandskapet står det i mina papper. Du har väl koll på hur ineffektivt distriktet använder sin hemsida? Jag klagar med oregelbundna mellanrum, men idag då jag såg att den inte uppdaterats sedan det var en nyhet att Mona Sahlin föreslagits till odförande blev jag rätt förbannad.

     

    Blogger Claes Nordmark skrev... (20 april, 2007 18:20) : 

    Kul, då ses vi imorgon Jonas! (Jag är pressansvarig på kongressen.)

     

    Blogger Unknown skrev... (20 april, 2007 21:47) : 

    Kul att nu också distriktets sida uppdaterats något - fantastisk skillnad mellan den skärmdump jag tog 17.48 och hur det ser ut bara en halvtime därefter. Jag kommer för övrigt till ditt seminarium i morgon så vi ses då!

     

    Blogger Annika Andersson Ribbing skrev... (22 april, 2007 14:40) : 

    Och jag var på ditt seminarium..

    Skulle gärna se att de idéer du presenterade i den senare halvan av föredraget blir verklighet. Frågan är vilka insatser som krävs för det...?

    Nå, det kanske vi inte ska reda ut i detta forum..
    Jag ska i alla fall föra budskapet vidare..

    Tack för gårdagens insats!

    Annika

     

    Blogger CV skrev... (23 april, 2007 08:01) : 

    Sollentuna, där bor jag. Kanske jag ser dig då. Jag som trodde att det var en annan Andreas som skulle ha det där jobbet på Bloggportalen.
    Ska bli spännande att se hur de utvecklar Aftonbladets bloggsatsning.
    RS kulturbloggen.com

     

    kommentera