Löpsedlarna, publiken och det offentliga rummet
Löpsedlar har funnits i Sverige i över etthundra år. Som massmedialt fenomen har de skapat rubriker både bildligt och bokstavligt. Oavsett om vi vill det eller inte så är löpsedlarna en del av vår vardag. Tankesmedjan Agora arangerar den 26 april ett seminarium om forskning som gjorts om löpsedlarnas påverkan på läsaren. Ulrik Volgsten, forskarassistent vid Institutionen för kultur, estetik och medier vid Göteborgs universitet, kommer att vara presentatör. Dessutom medverkar Kristina Widestedt, filosofie doktor i journalistik samt verksam som lärare och forskare på Institutionen för journalistik, medier och kommunikation vid Stockholms universitet. Redan nu kan man läsa på om vad Volgsten tänkt prata om. Tidigare möjligen läsvärda inlägg om löpsedlar hittas här, här, här och här. Andra skriver intressant om media, Agora, löpsedlar. |
Kommentarer om "Löpsedlarna, publiken och det offentliga rummet"