Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    tisdag, oktober 30, 2007

    Sju sanningar om mig

    Nisha har utmanat mig, så därför kommer här sju sanningar om mig som ni (antagligen) inte kände till:

    1. Jag saknar en tand i vänster överkäke. Det är resultatet av en tidigare, nu botad, tandläkarskräck i kombination med en spricka i en tand som jag dröjde alldeles för länge med att åtgärda.

    2. Högt upp högra låret har jag ett ärr, sytt med ett antal stygn, efter ett knivhugg. Omständigheterna är absurda och det finns ingen annan att skylla på än mig själv.

    3. Mitt medlemsnummer i Fantomen-klubben är 313 326 och mitt diplom från klubben har suttit uppsatt på snart sagt samtliga arbetsplatser jag haft.

    4. Jag är inne på mitt tredje jobb sedan jag började blogga för drygt två och ett halvt år sedan.

    5. Mitt andranamn är Oskar, vilket jag valde själv när jag var liten. Namnet tog jag efter min farfar.

    6. Jag är en hejare på att tvätta och stryka. Däremot kan jag överhuvudtaget inte laga mat.

    7. Det finns dagar, om än få, då jag inte dricker en Red Bull. Detta kompenseras dock troligen av att det också finns dagar då jag dricker två.

    Reglerna för denna utmaning är egentligen att man ska länka till sin utmanare, berätta sju sanningar om sig själv, utmana sju bloggare samt lämna meddelande till dem man utmanat. Jag väljer dock att fuska genom att inte utmana vidare. Självklart är dock var och en som känner sig inspirerad välkommen att plocka upp den kastade handsken, och får då gärna länka hit.

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Sju sanningar om mig"

     

    Blogger Daniel Andersson skrev... (30 oktober, 2007 15:02) : 

    Två följdfrågor!

    1. Hur gick det där med knivhugget egentligen till?

    2. Vad har du för jobb nu?

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (30 oktober, 2007 15:11) : 

    1. Jag var i 10-årsåldern och hade suttit och täljt på något med en morakniv. Tanklöst hade jag sedan lagt ifrån mig kniven på sängen, glömt bort den och hoppade sedan ned i sängen för att läsa en bok. Detta gjorde ont som fan, och plötsligt insåg jag att jag hade lyckats kasta mig på kniven. Det blev taxi till akuten där jag fick skämmas och sys ihop.

    2. Jag jobbar som pressekreterare, men vill helst hålla isär mitt jobb från mitt bloggande.

     

    Blogger Johan Hellström skrev... (30 oktober, 2007 18:28) : 

    frågar är ifall man kan kalla det ett knivhugg då? jag skulle snarare säga knivincident eller knivfadäs. men det är såklart en smaksak.

     

    Anonymous Anonym skrev... (30 oktober, 2007 20:37) : 

    Jag vill inte vara njugg, men man måste ju helt klart säga att du har gjort en Vanilla Ice här.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (30 oktober, 2007 21:14) : 

    Johan, [tomejto] - [tomato]...

    Kalle, ouch - den sved.

     

    Anonymous Anonym skrev... (04 november, 2007 22:00) : 

    För en okunnig, på exakt vilket sätt har Jonas kopierat den olycklige Vanilla Ice. Jag hittar måna likheter på Wikipedia, men...
    http://en.wikipedia.org/wiki/Vanilla_Ice

     

    kommentera