Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    fredag, maj 09, 2008

    Jag är ersättningsbar

    Tillbaks i Sverige finner jag att Nina Unesi och Erik Laakso gjort en alldeles utmärkt intervju med Luciano Astudillo. Resultatet finns att se här:



    Jag kan bara instämma med Johan Sjölander om att det blev ett spännande samtal om allt från trygghet, infrastruktur, flexicurity, utbildningar och behovet av att investera i människors möjligheter att delta på arbetsmarknaden.

    Risken är väl nu bara att Erik skötte sig så bra att jag – om det blir fler intervjuer framöver –riskerar att bli utbytt som utfrågare.

    Andra skriver intressant om , , , .


    Kommentarer om "Jag är ersättningsbar"

     

    Anonymous Anonym skrev... (09 maj, 2008 10:47) : 

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     

    Anonymous Anonym skrev... (09 maj, 2008 11:28) : 

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     

    Anonymous Anonym skrev... (10 maj, 2008 14:23) : 

    Jag vet faktiskt inte om jag blev så imponerad över innehållet. Det enda konkreta var väl att han ville ha tillbaka plusjobben. I övrigt var det mycket tomt prat i stil med "vi måste bli bra och komma med bra politik så att det blir bra och då kommer folk att tycka att vi är bra".

    Men visst är det uppfriskande att höra en socialdemokratisk öppna munnen utan att bara raljera över allt som regeringen gör. Att det krävs att socialdemokraten skall intervjuas av två andra socialdemokrater och att det skall vara riktat till en socialdemokratisk publik för att detta skall hända är ju dock lite trist.

     

    Anonymous Anonym skrev... (10 maj, 2008 20:30) : 

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     

    Anonymous Anonym skrev... (14 maj, 2008 21:37) : 

    Jag tycker det är intressant att S försöker föra ut sin politik via Youtube. Och det är klart lugna, tydliga och intressanta inslag, MEN, varför intervjuas av människor från samma sida? Jag vet att om en en "blå" intervjuar kommer den ju trycka på visas frågor som kanske är obekväma och liknande, men just nu känns det lite för mycket som en inbördes klubb för beundran. Hur många som är utanför S tittar på dessa inslag?

     

    kommentera