Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    tisdag, juni 03, 2008

    Politiker sparkar hårt

    På tunnelbanan i går kväll satt jag med vännerna Krister och Tobias och fann oss plötsligt involverade i ett bisarrt samtal om vilka kampsporter vi associerade de amerikanska presidentkandidaterna med. Jag minns verkligen inte hur vi kom in på detta, men resultatet blev rätt kul:

    Barrack Obama känns i mina ögon som en klockren Kali/Eskrima-utövare. Krister försökte mjuka upp honom till en Capoeira-dansare, men själv hade jag inga problem att föreställa mig Obama slåss med bambukäppar och kniv.

    Min första association till John McCain var som en klassisk grekisk-romersk brottare, men efter att ha funderat lite till så tror jag snarare att McCain är en typisk Krav Maga. För er som inte är närmare bekanta med denna israeliska kampform; tänk Matt Damon i åtminstone de två första filmerna om Jason Bourne.

    Hillary Clinton då? Tja, med risk för att låta sexistisk så hade vi svårt att se henne som något annat än Tai Chi-utövare. Och som sådan skulle hon antagligen åka på grundligt med stryk i en match mot våra Obama- och McCain-exempel ovan.

    Sist ut är sittande president George W. Bush. Det krävde lite tankearbete, men vi enades om att han nog skulle slåss enligt Drunken Monkey Form-Kung Fu. Jackie Chan använder sig av de teknikerna i Drunken Master II.

    Okej, det här var supernördigt. Men jag blev inspirerad och ska nog ge mig på att göra liknande spekulationer om ledande svenska politiker i regering och opposition. Kom gärna med önskemål och förslag.

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Politiker sparkar hårt"

     

    Blogger Rommedahl skrev... (03 juni, 2008 09:56) : 

    Haha... vad roligt.

    Reinfeldt är judo.
    Odenberg boxning.
    Maria W Taekwondo.
    Göran P sumo.

     

    Blogger Christoffer Willenfort skrev... (03 juni, 2008 13:50) : 

    skulle pegga Borg som Thaiboxning, Inte mycket finess men F-n så effektivt.

    Björklund är nog Brasiliansk jujitsu.

     

    Blogger Unknown skrev... (03 juni, 2008 14:30) : 

    Carl Bildt i "Sänka skepp" ;-)

     

    kommentera