Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    torsdag, maj 29, 2008

    Vad tillför bloggarna den politiska debatten?

    Bloggen Departementet, där några i näringsminister Maud Olofssons stab bloggar om vad deras chef har för sig och hur vardagen på Näringsdepartementet ser ut, firar inom kort sitt 1-årsjubileum. Det firar man genom att bjuda in till ett debattmingel på torsdag den 12 juni.

    Man har bland annat bjudit in lite folk för att diskutera frågor som vilken funktion de politiska bloggarna har, vad bloggarna tillför den politiska debatten, och vad som fattas hos svenska politiska bloggar. Detta kommer bland annat jag som representant för Almedalsbloggen (nylansering inom kort...), Sanna Rayman från SvD:s ledarblogg, samt Daniel Alsén från Politikerbloggen att diskutera.

    Vill du komma och lyssna och kanske argumentera så går det bra att anmäla sig via Facebook.

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Vad tillför bloggarna den politiska debatten?"

     

    Blogger Fritt ur hjärtat skrev... (29 maj, 2008 17:17) : 

    Frågan är lite kinkig, håller man med är det lätt att läsa och gilla annars rstör amn sig på det. men så fins det guldklimpar som fördjupningar och åsikter med ideologisk bakgrund, dem läser jag gärna, då får jag egna argument att ta fram.

    I min egen blogg har jag lagt mig vinn om att vara människa. En starkt engagerad människa. Jag för en öppen dialog om Nämndens arbete, jag refererar saker jag tycker är svårt eller korkat. Jag ventilerar saker jag inte förstår. Jag ser min bogg som ett fönster in i en fritidspolitikers liv, våndor och framgångar. Visst glömmer man bort att politiker är männskor, det vill jag vara med och ändra på.

     

    kommentera