Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    torsdag, juli 31, 2008

    Att komma ut som heterosexuell

    I en krönika jag skrivit i tidningen Broderskap berättar jag om första gången jag fick frågan när jag ”kom ut” som heterosexuell.

    Vaddå ”komma ut”, tänkte jag. Varför skulle jag behöva göra det? Jag var ju hetero, det var det väl inte så mycket att orda om?

    Men i själva verket så är det just att ”komma ut” som en heterosexuell man gör varje gång han i förbigående refererar till sin flickvän eller fru, eller hon pratar om sin pojkvän eller man. Vi gör det hela tiden och ägnar det inte en tanke.

    Läs mer här.

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Att komma ut som heterosexuell"

     

    Anonymous Anonym skrev... (14 november, 2008 12:48) : 

    Du har så rätt :)! Jag förstod först inte det där med att vi i HBT-världen skulle ha en egen komma ut dag (15:e oktober). Så speciella är vi ju inte. Men nu har jag get det lite tanke och kan se saken från den vinkeln med. Dom vänsterhänta har ju sin dag. Brukar ibland fråga min prinsessa hur många gånger hon kommit ut under dagen haha. Dessa frågor görs sig bäst då jag vet att hon har rört sig bland folk hon ej känner.

     

    kommentera