Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    måndag, december 01, 2008

    Och de nominerade är...

    Nu går det bra att börja nominera vilka bloggar som ska få göra upp om äran att utses till Årets politiska blogg.

    Enligt reglerna är det bloggare som utan sina bloggar ”inte hade haft någon röst i den politiska debatten” som tävlar. Det innebär att ”professionella politiker”, folk som ”jobbar som högre tjänstemän inom politiska staber”, har ”ett redaktionellt jobb på någon större tidning”, eller ”är kända på ett sådant sätt att tävlingen kan förvridas av kändisskapet snarare än av en värdering av blogginnehållet”, är diskvalificerade.

    Regelverket må tyckas en smula godtyckligt och har åtminstone gett mig en del bekymmer när jag funderat kring vilka jag vill nominera i år.

    Efter en tids funderande så kom jag dock fram till följande:

    Mot bakgrund av FRA-frågans tyngd i den politiska debatten under året som gått så känns det närmast som tjänstefel att inte nominera två av dem som varit motståndet mot FRA-lagens främsta galjonsfigurer: Mark Klamberg och Marie ”Emma” Andersson. Också mina två nästa namn på nomineringslistan har varit synnerligen aktiva i FRA-debatten, men är dessutom mycket drivande inom flera andra områden: Catti Ullström och Freddi Westerlund. Sist men inte minst vill jag nominera ett mycket lovvärt initiativ att samla vänsterröster i bloggosfären på en gemensam arena: Arvid Falk.

    Nu återstår att se vilka av dessa nominerar som godkänns av tävlingsledningen. Därefter är det upp till alla intresserade att rösta fram en värdig vinnare.

    Nominera dina egna favoriter via länken längst ned på den här sidan.

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Och de nominerade är..."

     

    Blogger Catti Ullström skrev... (01 december, 2008 12:02) : 

    Tack för nomineringen, ställer du själv upp i år?

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (01 december, 2008 12:16) : 

    Vassego. För egen del känns det som att det räcker med att ha vunnit en gång.

     

    Anonymous Anonym skrev... (01 december, 2008 16:50) : 

    Om jag kunde nominera skulle jag nominerat

    Badlandshyena

    Mvh
    Klara

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (01 december, 2008 17:54) : 

    Klara, inget hindrar dig - du behöver inte vara bloggare själv för att nominera eller rösta.

     

    Blogger Mary X Jensen skrev... (02 december, 2008 12:56) : 

    Jag tänke också på Arvid Falk - när man talar politisk blogg så är den hemma, även om den ligger skapligt långt bort från mina värderingar som moderat. Men nu är det så att Erik Laakso som sitter som valövervakare och är en av grundarna till Arvid Falk-bloggen så det går inte att ha den med heller. Men ni kan ju alltid rösta på mig också säger jag i all ödmjukhet ;-)

     

    kommentera