Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    torsdag, september 03, 2009

    Postens outgrundliga vägar

    Trogna läsare av min blogg kan möjligtvis dra sig till minnes att jag haft en del synpunkter på logiken i Postens utdelning av paket. Det har hänt en del sedan sist, och jag tänkte delge er den senaste utvecklingen.

    Grundproblemet är att det finns flera olika postombud som hanterar försändelser till min hemadress – och det tycks inte finnas någon tydlig linje som avgör vilka paket som ska hämtas var.

    I dag kom tre paket till tre olika adresser:

    Det minsta, överst i bild härintill, var kontaktlinser som jag ofta fått hem i brevinkastet – och dessa ombads jag hämta på Hemköp på Mäster Samuelsgatan, som ligger en bit bort från där jag bor (se karta). Det mellersta, en antologi med Peter Santesson-Wilson och Gissur Ó Erlingsson som redaktörer, fick jag hem i postinkastet. Det största paketet gick att hämta i en kiosk (tillika postombud) på Sveavägen 35, en bit bort från mig – åt ett helt annat håll.



    Vad som förändrats sedan sist jag skrev om det här är att det postombud som tidigare fanns precis runt hörnet på Malmskillnadsgatan klappat igen. Fortfarande ligger dock Postens företagscenter, där alla paket till bland annat min adress hanteras, kvar tvärs över Sveavägen. Men där får inte jag som privatperson hämta mina paket. I stället får jag även fortsättningsvis gå till antingen Hemköp eller Sveavägen 35, beroende på hur det faller sig.

    Mysteriet fortsätter.

    * * *

    PS: Jo, jag är ytterst medveten om att detta är ett i-landsproblem av stora mått och att jag bloggar om det här är lätt rättshaveristiskt. Men jag har åtminstone inte ringt P1. Än.

    PS2: Och jo, detta inlägg är tillägnat en ung läkarstudent som redan förra gången jag bloggade om Postens paketutdelningslogik uttryckte oro över min mentala hälsa. Anne, this one’s for you.

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Postens outgrundliga vägar"

     

    kommentera