Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    torsdag, augusti 11, 2005

    DN-kampanj och moderat trovärdighet

    Dagens Nyheter kör just nu en riktigt bra kampanj. I stora annonser i Stockholms tunnelbana och i busskurerna visas bilder på en man och en kvinna klädda och stajlade på lite olika sätt (mannen som präst, läkare och i uniform; kvinnan som sjuksköterska, affärskvinna och höggravid småbarnsmamma). Bland annat ställs frågan vad som avgör trovärdigheten, "förpackningen eller innehållet". Den frågan har uppenbarligen moderaterna också ställt sig. Deras omstajling från skattekverulantparti för företagare och överklass till "det nya arbetarpartiet" är ett imponerande jobb. Frågan är dock hur mycket trovärdighet förvandlingsnumret kommer att ha i september 2006.


    Kommentarer om "DN-kampanj och moderat trovärdighet"

     

    Anonymous Anonym skrev... (11 augusti, 2005 12:00) : 

    Same shit, different style.
    Sossarna har under många år gått höger, nu börjar moderaterna gå åt vänster. Snart möts de i mitten.

    Självklart finns det skillnader. Men om vi tittar på invandringspolitiken så har sossarna anammat 90% av Ny Demokratis partiprogram idag. Jag tror vi kommer se liknande saker i andra frågor.

    Det är ju inget nytt att plocka ett annats parti hjärtefråga och göra det till sin egen heller för den delen.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (13 augusti, 2005 14:32) : 

    Grejen är ju att moderaterna egentligen inte gått så vidare värst åt vänster (även socialdemokratins högervridning är i hög grad en myt, men det kan vi ta i ett annat sammanhang). Det handlar mest bara om yta – förpackning – i moderaternas fall.

     

    DN-kampanj och moderat trovärdighet'">kommentera