Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    onsdag, november 23, 2005

    För nytillkomna läsare

    De senaste dagarna har besökssiffrorna på min blogg vuxit till rekordnivåer. Det hänger antagligen ihop med att populära bloggare som Helle Klein och Karolina Lassbo länkat till mig i varsin egen bloggning. Himla hyggligt av dem. Återstår att se om de nu läsare som lockats hit också stannar kvar. Då min blogg är lite annorlunda än Helles och Karolinas kommer här en liten introduktion.

    Jag heter alltså Jonas Morian, är 33 år gammal och bloggar sedan mars 2005. Jag bor i Stockholm med Stina och våra katter Max och Millis. Jag är sosse, men jobbar vare sig för partiet eller regeringen - har heller inga partipolitiska uppdrag. Däremot är jag ordförande i en förening som är organisatoriskt fristående från partiet - Socialdemokratiska pressföreningen. Vi är en liten, tämligen okänd sammanslutning med anor ända tillbaks till Brantings dagar. Vi är en slags intresseförening för socialdemokratisk mediepolitik och står öppna för sossar som jobbar eller har jobbat (en stor del av medlemskåren är pensionärer) inom journalistik, information och/eller media. Mot denna bakgrund är det kanske inte så konstigt att jag huvudsakligen bloggar om politik och medierelaterade frågor utifrån ett socialdemokratiskt perspektiv. Jag är även starkt engagerad i kampen mot hiv/aids, så en del inlägg handlar också om detta. En del populärkulturella betraktelser blir det också, inte sällan om superhjälterelaterade serier och filmer samt om världens bästa tv-serie - "West Wing"/"Vita huset".

    Vill ni veta mer så rekommenderar jag läsning av gamla inlägg, samt kommentarerna till dessa där jag försöker delta i dialog med mina läsare så mycket jag hinner. Hoppas att du som nytillkommen läsare ska uppskatta mitt bloggande.


    Kommentarer om "För nytillkomna läsare"

     

    Anonymous Anonym skrev... (23 november, 2005 18:59) : 

    Bra idé med en sådan presentation. Jag har också funderat på det där att när någon länkar till bloggen och jag får nya (tillfälliga?) besökare, hur får de en bra förklaring av vad de kan vänta sig om de återkommer?
    RS
    kulturbloggen.com

     

    För nytillkomna läsare'">kommentera