Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    söndag, mars 18, 2007

    Jag syns och hörs lite överallt

    [UPPDATERAD] Nu har jag lämnat Folkets Hus och skriver en sista (nåja, jag lär få tillfälle att återkomma om ämnet) notering från socialdemokraternas extra partikongress.

    Det finns mycket att säga om alla intryck, men låt mig bara uppehålla mig vid en sak: tekniken. Den sög. Det var illa nog att vi inbjudna bloggare fick sitta så att det var väldigt svårt att höra tal och debattinlägg via tv-skärmen vi var hänvisade till. Ljudnivån i entréhallen där vi satt var allt som oftast öronbedövande, och det var en tuff uppgift att få minglande ombud, åhörare och andra att inte mingla just mellan våra arbetsplatser och tv:n.

    Dessutom höll uppkopplingsproblemen i sig, inte bara för oss utan även för journalisterna på pressvåningen fick vi höra. Det är faktiskt oacceptabelt. Kongressarrangemangen verkade i övrigt vara utmärkta, men har man nu en historisk (förlåt, Johanna) kongress så borde man väl se till att rapporteringen om den också fungerar.

    Med det så stänger jag klagolådan. Trots allt har jag hunnit med att blogga en hel del från kongressen, och har även blivit uppmärksammad på flera andra håll - och sånt känns ju kul.

    Jag har bland annat blivit intervjuad i SSU:s webbradio. Själv har jag inte lyckats lyssna på sändningen, men om någon annan gör det så får han eller hon gärna skriva en kommentar om det lät vettigt. Jag blev också intervjuad av Jon Worth via hans pyttelilla digitala videokamera. Har ännu inte sett resultatet av intervjun, men jag hoppas att det funkade. Imponerande teknik, hur som helst. Resultatet finns att se här. Fast jag ser helt tokig ut: blicken flackar, jag stakar mig och sitter i en konstig vinkel. Tyvärr kan jag knappast skylla detta på Jon och hans kamera...

    Medan jag och de andra bloggarna satt och försökte följa kongressen via tv-skärmen kom föresten bland andra Tidningen Broderskaps redaktionssekreterare och debattredaktör Robert Sandström förbi. Han gav mig ett ex av det senaste numret och visade att det puffades för min krönika redan på förstasidan. Där påstods jag vara ”en av våra mest respekterade politiska bloggare”. Jag suger åt mig :-)

    Jag har även fått äran att figurera i en krönika i Dagens Media (rent av i rubriken) om hur den socialdemokratiska presstjänsten fungerar när det är partikongress.

    Dessutom har jag blivit fotograferad titt som tätt. Såg mig själv bland annat på Ann Catrin Brockmans blogg, tillsammans med nyss nämnde Jon Worth och Erik Laakso.

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Jag syns och hörs lite överallt"

     

    Blogger Jon Worth skrev... (18 mars, 2007 21:35) : 

    Hej Jonas,

    Film är nu online:
    http://blog.jonworth.eu/?p=545

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (18 mars, 2007 22:11) : 

    Sweet! But I look like a crazy guy when I talk in English...

     

    Anonymous Anonym skrev... (19 mars, 2007 10:19) : 

    No offence, men du brukar se ut så där faktiskt.
    http://img215.imageshack.us/img215/2222/jonasqz3.gif
    Eller, kanske lite offence då. Väl talat dock. :)

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (19 mars, 2007 10:56) : 

    That's it - nu stryker jag dig från min julkortslista!

     

    Anonymous Anonym skrev... (23 mars, 2007 22:43) : 

    More importantly is what you say Jonas. Good advice. WIkipedia, blogs -use it!
    (I never get any Xmascards from u anyway so I dare to write: so I dare to say: you look that indeed. Olof is right. That's OK. We like you anyway. :-)
    UBYIMC

     

    kommentera