Med lånta fjädrar i politiken
| Moderaterna, som ju i valrörelsen inte bara stal retorik från socialdemokraterna – utan även partibeteckningen ”arbetarpartiet” samt grafisk form (se Anders Löwdins påminnelse), är nu sura över socialdemokraternas moteld mot den senaste m-kampanjen. ”Vi förhåller oss till människorna i Sverige. Socialdemokraterna väljer att i stället förhålla sig till vad vi gör”, säger moderaternas partisekreterare Per Schlingmann till Dagens Nyheter. Det ekar tämligen falskt. Martin Jönsson skriver i Svenska Dagbladet att det hela är ”alldeles för typiskt för partiernas externa kommunikation, som handlar allt mindre om långsiktighet och strategisk kommunikationsvilja och desto mer om billiga poänger och att förstöra för fienden”. Jönsson meddelar att ”Den första som vågar säga nej till rippade budskap och lovar att stå för sin egen kommunikation” får hans röst. Åtminstone i reklamsammanhang. Andra skriver intressant om politik, kampanj, opinionsbildning. |








Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med
Kommentarer om "Med lånta fjädrar i politiken"
-
Anonym skrev... (25 maj, 2008 15:13) :
kommenteraJonas! För bättre kritik av (s)-kampanjen, se lämpligen de två kommentarer Andreas Bergh skrivit.