Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    tisdag, januari 13, 2009

    Koll på rasisterna

    Åklagarmyndigheten i Göteborg inleder en förundersökning mot Sverigedemokraternas distriktsordförande, som fram till 2005 också var ordförande i hela partiet. Han står också på femte plats på Sd:s valsedel i valet till Europaparlamentet i juni. Misstankarna handlar om att mannen ska ha använt partiets pengar på ett felaktigt sätt.

    Ingen ska förstås dömas på förhand, men det känns onekligen som att SSU i Kalmar är något på spåret med sin bloggsatsning SD-bluffen som bevakar vad sverigedemokraterna säger i kommunfullmäktige i länet och låta s-politiker bemöta Sd:s utspel lokalt.

    Som Expressens ledarskribent Aron Lund konstaterar så borde det med både finanskris och flyktingvåg vara guldläge för svensk högerextremism. ”Det är nu de borde lägga in den stora stöten, och göra precis som främlingsfientliga Sd redan gjort – smussla undan hatagendan och fylla flygbladen med islamofobi och folkhemspopulism, vinna våra bittra hjärtan”, skriver Lund.

    I stället förefaller rasister, nationalchauvinister och nazister vara mer splittrade än någonsin. Och det känns rätt skönt.

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Koll på rasisterna"

     

    Blogger roberth skrev... (13 januari, 2009 11:46) : 

    Vilka rasister? Sdbluffen är verkligen en bra informativ blogg. Ni sossar är så patetiska!

     

    Anonymous Anonym skrev... (13 januari, 2009 16:14) : 

    Va är detta egentligen? Du kallar SD för rasister helt utan belägg vilket gör att inget du skriver inte kan tas på allvar. Är det verkligen ett bra sätt att representera socialdemokraterna?

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (13 januari, 2009 16:26) : 

    Roberth, Sd:s förre ordförande åtalas för förskingring av partimedel - och det är sossar som är patetiska? Schysst logik.

    Johan, beläggen står så många sverigedemokrater för alldeles utmärkt själva. Och jag representerar inte s mer än att jag är medlem.

     

    Anonymous Anonym skrev... (13 januari, 2009 16:56) : 

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (13 januari, 2009 17:38) : 

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn.

     

    Blogger Jorma skrev... (13 januari, 2009 18:38) : 

    Det var definitivt inte pga någon anonymitet du tog bort inlägget Jonas! Utan du insåg att det var enormt skenant att kasta smuts på SD när ditt egna parti är det värsta partiet genom tiderna! Ska glädja dig med att en blogg där enbart eran historia och förehavanden samt diverse representanters kriminella bakgrund är på gång. Är det några som skall granskas för smutsig byk så är det ni Sossar!

    Jorma Lindgren /fd sosse och numera Sverigedemokratisk väljare i Norrbotten ALIAS ANTIISM!

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (13 januari, 2009 18:43) : 

    Jorma, det faktum att din nya kommentar få stå kvar motbevisar rimligen dina insinuationer. Och om du vill hitta blogginlägg som kraftigt tar avstånd från kriminalitet och annan idioti bland socialdemokrater så är den här bloggen en rätt bra start. Jag har aldrig dragit mig för att kritisera partivänner.

     

    Anonymous Anonym skrev... (13 januari, 2009 20:14) : 

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (13 januari, 2009 20:24) : 

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn.

     

    Anonymous Anonym skrev... (13 januari, 2009 20:49) : 

    I nationella kretsar är oftast inte splittring av ondo. Splittringar brukar föra med sig att nya projekt och nya ideer sätts i verket.För att nå ut till fler människor. Många av deras mest ny danande projekt är resultat av splittringar en gång i tiden.

     

    Anonymous Anonym skrev... (13 januari, 2009 21:45) : 

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     

    Blogger roberth skrev... (14 januari, 2009 09:03) : 

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (14 januari, 2009 09:29) : 

    Jag tillåter människor - så länge de presenterar sig och inte döljer sig bakom signaturer - att skriva nästan vad som helst här på min blogg. Jag har dock ställt upp ett antal kommentarsregler som finns att läsa om man följer länken härintill. Direkt ärekränkande påståenden om namngivna människor passerar gränsen för vad jag accepterar.

     

    Blogger roberth skrev... (14 januari, 2009 12:23) : 

    Du är som alla sossar fega hycklare! Jag är inte anonym och allt det jag skrev om finns väl dokumenterat! Hur kan ni sossar ljuga om och om igen USCH!

     

    Anonymous Anonym skrev... (14 januari, 2009 12:39) : 

    Jaja, du får göra hur du vill på din egen blogg.

    Dock kan det se ut (med tanke på din kommentar) som om jag "SAIGONS DÖDA ROS" skulle ha ärekränkt eller namngivet någon.

    Vilket jag förstås inte har gjort.

    Tänkt på det nästa gång och formulera dig bättre nästa gång du leker censor.

    I min kommentar så stog det bara att såssar är lustiga och att gangsterrörelsen Byggnads är en fifflarrörelse med rasisttendenser.

     

    Anonymous Anonym skrev... (14 januari, 2009 12:51) : 

    Till och med media som Aftonbladet och Expressen tillåter signaturer.
    Förövrigt så är ju människor som är så skitnödiga att de skriver kommentatorsregler för sin egen blogg bara att hånskratta åt.
    PATETISKT!

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (14 januari, 2009 15:35) : 

    Roberth, jag påstod inte att du var anonym. Däremot innehöll den lååånga kommentar du skrev flera uppgifter som var lindrigt sagt tveksamma och i vissa fall direkt felaktiga. Det förekom också direkt kränkande skrivningar om namngivna personer. Observera att jag påstår att allt du skrev var fel, men tillräckligt mycket för att jag inte vill agera anslagstavla åt dig.

    Mattias, beklagar om du uppfattade det jag skrev om ärekränkning som riktat mot dig. Min invändning mot det du skrev handlade om att du skrev anonymt, vilket jag mycket tydligt inte tillåter.

    Rent allmänt så är det här alltså min blogg och det är jag och ingen annan som avgör vilka kommentarsregler jag tillämpar. Här är högt i tak och man behöver sannerligen inte hålla med mig för att få kommentera. Det framgår tydligt om bemödar sig att läsa kommentarer till tidigare inlägg jag skrivit. Däremot har jag tröttnat på människor som är anonyma eller gömmer sig bakom pseudonymer. Jag är fullständigt öppen med min identitet och vill man resonera med mig så får man faktiskt presentera sig.

    Jag har inte heller någon tolerans för människor som inte kan diskutera saker sakligt. Det finns ingen anledning att ta till kränkande formuleringar om andra människor om man har vettiga argument.

    Min blogg är ingen offentlig anslagstavla. Det finns gott om andra forum att skriva på om ni inte gillar de regler jag satt upp.

     

    Anonymous Anonym skrev... (14 januari, 2009 16:12) : 

    Vill bara be om ursäkt för det sista jag skrev. En ogenomtänkt känslomässig överreaktion från min sida. Beroendes på att jag inte vill att folk skall tro att jag har med SD och andra hetsare att göra. Självklart bestämmer du uppläget på din blogg och det har sina poänger med att ta bort anonyma kommentarer i och med att den som kan stå för sina åsikter också vågar använda sitt eget namn..

     

    Anonymous Anonym skrev... (14 januari, 2009 19:14) : 

    Jonas

    Det här verkar vara en riktigt intressant blogg,som håller sig till fakta,den här tänker jag kika in på lite oftare.Jag håller med dig om att dom är mer splittrade än vanligt(rasister,nazister,nationalchauvinister),och det ska vi som gillar demokratin vara tacksamma för.

     

    Anonymous Anonym skrev... (14 januari, 2009 19:30) : 

    Du Jonas, mig veterligen är inte heller socialdemokraterna för fri invandring till Sverige. Hur många tusen invandrare/år bör ett parti tillåta för att slippa epitetet "rasistiskt"? Exakt vilka bedrägliga beteenden från invandrare i deras jakt på PUT bör man ha överseende med för att slippa vara "högerextremist"?

    Det är så mycket jag undrar - och så lite ni politiker gör förutom att komma med tomma floskler.

     

    Anonymous Anonym skrev... (14 januari, 2009 20:08) : 

    Roberth

    Alla vet att en gång i tiden hade SD-anhängarna inget hår på huvudet och en väldigt primitiv retorik...Dom mest extrema individerna har hoppat av partiet och startat något ännu mer främlingsfientligt och rasistiskt,som är ett direkt hot mot demokratin.Ni andra som är kvar i Sverigedemokraterna,ni har putsat och förfinat er retorik.Man behöver bara vara ödmjuk och ha sunt förnuft,för att förstå det.

     

    Anonymous Anonym skrev... (14 januari, 2009 20:22) : 

    Roberth

    Hur kan du skriva att vi som är med i Socialdemokraterna är fega hycklare..Du verkar uttrycka ett väldigt stort missnöje.Visst!! Allt är inte bra med socialdemokratin,(som med allt annat)men Socialdemokraterna är det enda partiet( i mina ögon sett) som värnar om dom svaga,sjukskrivna och arbetslösa i samhället.Dom vill att hela Sverige ska med!!Det måste väl ändå vara en rätt bra medicin.

     

    Blogger Zalgo skrev... (14 januari, 2009 23:59) : 

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     

    Anonymous Anonym skrev... (15 januari, 2009 00:56) : 

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (15 januari, 2009 06:19) : 

    Det är fascinerande att det alltid när jag bloggar om Sverigedemokrater och/eller nazister dyker upp kommentarer från människor som inte verkar kunna läsa innantill. Jag har kommentarsregler här, gott folk. De är inte till för att hindra andra uppfattningar än mina - men jag kräver att ni som skriver är lika öppna med vilka ni är som jag är. Är det så svårt att respektera?

     

    Anonymous Anonym skrev... (15 januari, 2009 17:40) : 

    Bra initiativ!

    Kan ni nu ta reda på hur många soicaldemokratiska politiker som har varit misstänkta eller dömda föt stöld också så vi kan jämföra antal och belopp?

    Eftersom sd:s nuvarande politiker måste stå till svars för handlingar och åsikter ända sedan partiet startades, fast man inte ens var medlem då-så borde ni ta fram all information som kan ligga socialdemokratin till last sedan eran start.

    För vi vill väl ändå utreda båda partierna på lika villkor eller?

    Tacksam för svar.

     

    Anonymous Anonym skrev... (15 januari, 2009 20:45) : 

    Till John W

    Jag är sosse från barnsben och jag påstår inte att det är ett fläckfritt parti,men jag ska ge dig två tips i nutid.
    1:Göran Persson som jag anser inte levde som han lär,när han lät bygga sin herrgård.

    2:Mona Sahlin,som enligt mig tappade sin trovärdighet när hon stod och sa att det var "häftigt att betala skatt" sen glömde(eller sket hon i ) att betala in sin egen restskatt..
    Nej,Mona Sahlin kommer att dra ner Socialdemokratin i dyn.Anna Lindh skulle varit i livet hon var det klipp i.

     

    Anonymous Anonym skrev... (16 januari, 2009 10:11) : 

    Andreas Henriksson: Jag skiter fullständigt i om Göran Persson bygger herrgård eller inte. Det som stör mig mer är att klassklyftorna och segregationen ökade under hans tid. Dessutom lovade han att göra något åt otryggheten på gator och torg under sina sista 4 år som statsminister. Något som inte hände i praktiken. Det blev snarare tvärtom. Sedan utlovades att man skulle bygga fler vårdplatser för äldre, det blev en minskning.
    Ovan nämnda exempel är inte välfärd för mig, därför kommer jag lägga min röst på SD.

    Har vi blivit som USA, så länge man inte pratar om problemen så finns det inte och att man hellre lägger ner tid på att kommentera hans privatliv än hans faktiska politik som berörde HELA landet?

    Slutligen: Tycker du att Jimmie Åkesson ska stå till svars för att folk klädde sig som nazister före han var partiledare?

    Om du säger ja, borde inte Mona Sahlin ta ansvar för steriliseringslagarna som upphörde på 70-talet före hon var partiledare?

    Tacksam för svar

     

    Anonymous Anonym skrev... (16 januari, 2009 17:03) : 

    Till Johan Wilander

    Du frågade ju om skumma sociademokratiska politiker..Och jag svarade.Sverigedemokraterna är ju ett missnöjesparti i högsta grad(dom kallar sig själva ett INTRESSEPARTI från början.Snälla kasta inte bort din röst på ett sådant främlingsfientligt parti..Dom pratar om massinvandring och problemen med detta.Vad kommer nästa gång tror du? Är det dom handikappade dom ger sig på då? Eller kanske rödhåriga? Eller kortvuxna människor?Demokratin kommer att förintas om dom tar makten.Gör dig själv en tjänst och läs igenom deras partiprogram innan du kastar bort din röst.Förresten,SD påstår att vi har skendemokrati i det här landet(enligt deras partiprogram).Jag kan inte svara på om Jimmie Åkesson ska stå till svars.

     

    Blogger roberth skrev... (19 januari, 2009 08:27) : 

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (19 januari, 2009 13:37) : 

    Efter att tonen i den här diskussionen nu blivit direkt otrevligt hätsk stänger jag nu möjligheten att kommentera.

     

    kommentera