Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    måndag, januari 12, 2009

    Radiodebatt om idédebatten

    För en tid sedan skrev jag om Socialdemokratiska studentförbundets debattskrift ”Från smedja till sambandscentral – Var finns plats för idédebatt” där jag och ett antal andra resonerade om var de stora samhällsfrågorna diskuteras i dag; om det är inom de politiska partierna, på tidningarnas ledar- och kultursidor och i tankesmedjorna, eller om idédebatten har lämnat sina gamla arenor och funnit helt nya, t ex i bloggar och nätverk.

    Detta tyckte Sveriges Radios program OBS – Kultur- och idédebatt var intressant och har därför bjudit in några av författarna som medverkar i antologin att utveckla resonemanget, och sedan låter man ordet gå vidare till andra tankesmedjor och idédebattörer.

    Först ut i dag kl. 13.45 är Kajsa Borgnäs, ordförande i Socialdemokratiska studentförbundet, som önskar mer idédebatt och högre i tak i sitt eget parti.

    Själv kommer jag troligen att ta till orda i nästa vecka. Återkommer när jag vet mer.

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Radiodebatt om idédebatten"

     

    Blogger Unknown skrev... (12 januari, 2009 16:20) : 

    Jag har lyssnat på inlägget från Borgnäs.

    Borgnäs hävdar att det finns en klar demarkationslinje mellan socialdemokrati och "lömsk socialliberalism".

    Jag undrar om du eller någon annan här i kommentarsfältet kan förklara eller hänvisa till någon som klargör skillnaden mellan modern socialdemokrati och socialliberalism? Jag har googlat, men inte riktigt funnit någon fin förklaring.

    Jag tycker det är spännande med sossarnas idédebatt, och vill inte raljera. Men om nu det ska bli "högt i tak", undrar jag på vilket sätt socialliberaler ska kunna särskiljas.

     

    kommentera