Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    torsdag, mars 26, 2009

    Vilka är alla dessa politiker?

    Politikerbloggen har granskat hur många "vänner" ett antal godtyckligt utvalda politiskt aktiva har på Facebook. Man landar i att Fredrick Federley (c) och Leif Pagrotsky (s) har det gemensamt att de båda har över 2 000 vänner.

    Själv hamnar jag på plats 38 av 66 med 541 vänner. Något färre än Oskar Öholm (m) med 565 och något fler än Zaida Catalán (mp) med 538.

    Själv ställer jag mig lite undrande på vilka grunder jag räknas som "politiker". Jag är förvisso, i likhet med rätt många andra, medlem i det socialdemokratiska partiet - men jag har överhuvudtaget inga uppdrag för partiet. Sedan häromdagen är jag inte ens ordförande i den från partiet fristående Socialdemokratiska pressföreningen.

    Vilka är egentligen "politiker" enligt Politikerbloggen?

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Vilka är alla dessa politiker?"

     

    Blogger Lappalainen skrev... (26 mars, 2009 23:34) : 

    Jonas, jag tror att man syftar på de som "äger" politisk makt på ett eller annat sätt, något som jag tycker att du har, inte minst via din blogg.

    //Toni

     

    kommentera