Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    måndag, april 20, 2009

    Mitt S? Ditt S? Allas S?

    I dag presenterade socialdemokraternas partisekreterare Ibrahim Baylan partiets nya webbsatsning Mitt S som bland annat innehåller en ny interaktiv aktivitetskalender, där alla kan ta initiativ till aktiviteter och bjuda in andra.

    Om detta skriver bland andra Dagens Nyheter och Aktuellt i Politiken.

    Parallellt med detta var det också premiär för NetRoots, en socialdemokratisk portal och nätverk för progressiva bloggar. Mer om detta här.

    Sammantaget två initiativ som är tänkta att göra socialdemokratin mer öppen.

    Om detta har jag skrivit i en gästkrönika på den relativt nya webbtidningen 1889. Jag tycker att det här är kloka steg i rätt riktning. Om det är något rådslagsarbetet har visat så är det att öppna diskussioner – där helst fler än bara de redan engagerade bjuds in – om politikens innehåll och former, är det som kan utveckla partiet. Vad som missades då var en process där såväl inkommande förslag som rådslagsgruppernas resonemang redovisades öppet.

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Mitt S? Ditt S? Allas S?"

     

    Anonymous Anonym skrev... (20 april, 2009 18:52) : 

    Inte mitt

    i alla fall

    Lasse

     

    Anonymous Klara Olsson skrev... (21 april, 2009 06:44) : 

    Ärligt talat tror jag inte att valet vinnes på webben. Vad är det för nötter till pressekreterare vi har som inte kan få ut sossepolitiker i gammelmedia och i TV?
    I gammelmedia grundas nästan allt skrivande på pressreleaser dessutom. Saknar pressekreterarna journalistutbildning??

     

    Blogger Björn skrev... (23 april, 2009 09:52) : 

    Har jag inte helt fel så hölls det en presskonferens. Jag kan inte heller tänka mig att satsningen innebär att man från S håll överger tanken på att synas i några andra medier.

    Detta är väl en smart satsning? Det tycker jag iaf, cred till S för att de är först ut.

     

    kommentera