Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    måndag, maj 02, 2005

    Gott om vänsterbloggar - om man bara tittar efter

    Åtminstone ett halvår försent skriver i dag Andreas Gustavsson, redaktör på ETC, en krönika i Dagens Media om bloggar som "en medierevolution på bred front" och undrar (har vi hört det förut?) var vänstern håller hus. Hallå? Här intill, Andreas Gustavsson, hittar du några. Trevlig läsning!


    Kommentarer om "Gott om vänsterbloggar - om man bara tittar efter"

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (04 maj, 2005 20:20) : 

    Hej själv, och tack för uppmuntrande ord! Och jo, visst har du en poäng i att många vänsterbloggare inte är så speciellt kul att läsa. Kanske behöver man lite tid att hitta former man känner sig bekväm med? Eller så handlar det helt enkelt om en ovana att skriva om politiska frågor på ett personligt sätt, utifrån ett vardagligt perspektiv - och dessutom klara av de speciella krav som ställs på bloggande om länkar till källor, regelbundna inlägg, tillåtande av kommentarer och helst också en bredvillighet att besvara kommentarer. Jag tror att det är barnsjukdomar. Snart kommer vi se en kvalitetshöjning.

     

    Anonymous Anonym skrev... (04 maj, 2005 23:40) : 

    Delar din uppfattning om att kvalitén på vänsterbloggarna, poch för den delen bloggarna generellt kommer att höjas med tiden. Urvalsprocessen blir naturlig, bloggare med en intresant historia väcker nyfikenhet och intresse.

    Även om vi inte delar varandras åsikter har jag en stor förhoppning om en ännu frejdigare debatt bloggare emmellan - det förutsätter också många bra vänsterbloggare med vassa och snaba analyser (som inte är beställda av partikansliet).

    /ekström, ekstrom.blogspot.com

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (05 maj, 2005 09:36) : 

    Cool. Vi är nog överens. Åtminstonne om detta :-)

     

    Anonymous Anonym skrev... (05 maj, 2005 12:23) : 

    känns lite som klubben för inbördes beundran, vem är det avgör vems blogg som är bra. är det ni som är över hundra i sinnet eller de som tänker nytt ?

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (05 maj, 2005 19:45) : 

    All bedömning är förstås subjektiv. Har du själv några tips på bra bloggar?

     

    Anonymous Anonym skrev... (06 maj, 2005 00:09) : 

    JAG SKULLE NOG VARA MER FÖRSIKTIG INNAN JAG KRITISERADE PERSONER PÅ DET SÄTTET NI GÖR OCH JA, JAG TYCKER XEMPELVIS NINA PÅ LOS HEMSIDA ÄR BETYDLIGT MER PERSONLIG OCH DUKTIG ÄN VAD MÅNGA ANDRA ÄR..,.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (06 maj, 2005 08:23) : 

    "Ni"? Jag länkar själv till Nina Unesi, som jag tycker är en riktigt bra skribent, här intill. Och att bara skriva med versaler känns f ö inte riktigt som ett tecken på att du själv skriver så bra...

     

    Anonymous Anonym skrev... (06 maj, 2005 16:58) : 

    det har jag aldrig påstått att jag gör, men både jonas och ekström skrockar förnöjt om att det är låg kvalite på LO bloggarna (som det förvissa kan vara men vem avgör det).därför skrev jag "ni".

    jag kommenterade för övrigt inte era bloggar

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (08 maj, 2005 14:17) : 

    "Skrockar förnöjt"? Du får nog läsa om vad jag skrivit. Det enda jag skrivit som på långa vägar kan tolkas så är att jag höll med om att "många vänsterbloggare inte är så speciellt kul att läsa". Om du väljer att tolka detta som ett angrepp på LO:s ungdomsbloggare får det stå för dig.

     

    Gott om vänsterbloggar - om man bara tittar efter'">kommentera