Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    onsdag, maj 04, 2005

    Oväntat beröm

    Hm. Ibland får man beröm som är lite svårt att förhålla sig till. I dag skriver Ekström att min blogg är "ett lysande undantag", samt "[e]n intressant och läsvärd blogg", om än möjligen något försiktig i min "kritik mot hur partitoppen sköter sossepartiet". Och det är ju förstås kul att bli uppmärksammad, även av folk som inte är en meningsfränder. Fast risken är förstås att mitt val att främst vara en intern s-kritiker uppfattas som stöd för en annan politik än den socialdemokratiska. Därför, på förekommen anledning, jag vill verkligen inte ha någon annan regering än en socialdemokratisk. Däremot tycker jag inte att den socialdemokratiska regeringen alltid agerar rätt, och det finns också saker som det socialdemokratiska partiet gör som jag inte gillar. Och detta kommer jag att kritisera. Bland annat på denna blogg. Och jag ser med stor tillförsikt fram emot fler vänsterbloggare på nätet. Några kommer kanske att vara mer partilojala, andra mindre. Och mångfald är ju alltid bra.


    Kommentarer om "Oväntat beröm"

     

    Anonymous Anonym skrev... (07 maj, 2005 13:20) : 

    Hej Detta är ingen kommentar på texten utan bara en fråga om syndikeringen. jag använder firefox inbyggda feedreader. Dina rubriker blir väldigt knepiga och hela html koden för rubriken dyker upp istället för enbart rubriken. Lite irriterande.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (08 maj, 2005 14:32) : 

    Hm. Intressant problem. Jag har valt att html-koda mina inläggsrubriker för att andra har klagat över att det är svårt att hitta permalänkarna i tidsangivelserna i de inlägg jag postar. Har du någon kreativ idé till lösning på problemet annars? Jag använder själv inte Firefox och känner inte till om det finns någon fix man kan ladda ned för att slippa få kodade rubriker.

     

    Anonymous Anonym skrev... (09 maj, 2005 16:28) : 

    Jag är inte så hemma på själva kodningen, tyvärr. Ja, vilken typ av feed är det som du syndikerar med? Atom eller RSS. Du använder ju feedreader, och då borde det vara RSS men syndikeringen ser ut som Atom.

     

    Anonymous Anonym skrev... (09 maj, 2005 17:33) : 

    Sandros s-blogg fungerar alldeles utmärkt med FF. Men då kanske han har det problemet som du hade permalänkarna. Jaja, vad vet jag.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (10 maj, 2005 09:35) : 

    Det är två olika feeds, eller ska åtminstone vara. Den som heter XML bör vara i ett standard-RSSformat, läsbar i de flesta readers. Atomfeed ska vara just det. Fast att jag manuellt kodat rubrikerna. Jag ska se om jag hinner kika på det här inom kort.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (16 maj, 2005 17:00) : 

    Hej Max! Nu har jag förhoppningsvis löst syndikeringsproblemet. Kolla in alternativen här till höger. Hoppas att något av dem ska funka för dig.

     

    Oväntat beröm'">kommentera