Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    tisdag, juni 21, 2005

    Passa på

    I går ägnade jag lunchen åt att stå i kö på polisens passenhet för att hämta ut mitt nya pass. Bilden visar min nummerlapp. Samtidigt betjänades nummer 317, med polisens märkliga system som löpte från 200 till 399. Och ja, jag vet att jag får skylla mig själv som gjorde det här precis före midsommar, men det som irriterar mig är varför inte det färdiga passet kunde skickas till Svensk Kassaservice eller något annat av Postens serviceställen, snarare än att man nu tvingas köa på samma ställe två gånger. Jag hade inget emot att köa första gången, när jag ansökte om passet, men den andra gången verkar onödig. Alla andra värdehandlingar - inklusive den legitimation man behöver för att få ut passet hos polisen - kan man ju få via Posten. Byråkrati och logik är uppenbarligen inte bästa vänner. Nu har jag i varje fall ett nytt giltigt pass. Men i oktober lanseras de nya, säkrare passen. Och då är det dags igen...


    Kommentarer om "Passa på"

     

    Passa på'">kommentera