Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    torsdag, juli 07, 2005

    Lata bloggare?

    Jo, jag har blivit uppmanad att kommentera omvärldsbevakningsföretaget Agent25:s mätning av "bloggarnas aktivitet" under Almedalsveckan. Agent25 menar att det än så länge inte finns någon politisk bloggexplosion att tala om. Bland de 117 bloggar som företaget bevakar har aktiviteten varit mycket låg, endast ett 40-tal inlägg om Almedalen. Jag vet inte om min blogg ingick i deras bevakning, för i så fall var nog rätt många av de inläggen mina. Erik Stattinmymarkup.net skriver:
    "Men det var väl ändå inte varit 117 bloggare i Almedalen? Några stycken, vad jag vet. De flesta av dem har väl ändå suttit på fastlandet och beskådat det på avstånd, och om bloggande ska ha något inflytande på något öht vad gäller politiskt rapporterande krävs det enligt min mening att man är på plats, för att göra intervjuer, podcasts, gå på seminarierna som inte rapporteras i StorMedia, lyssna på de alternativa rösterna osv."

    Jag kunde inte sagt det bättre själv.


    Kommentarer om "Lata bloggare?"

     

    Anonymous Anonym skrev... (08 juli, 2005 12:19) : 

    Jag tror att orsaken till bloggarnas ointresse är att statsmakten blivit ointressant. Inte ens riksdagsmännen tycker att det är speciellt spännande - det gapar tomt bland stolarna i riksdagen. Statsklubben FN får inte längre upp folken på barikaderna - G8 tar numera uppmärksamheten. Tillsammans med de många internationella NGO:erna. Medlemmarna i de politiska partierna sviker. Det är också konstateraat att ungdommarna numera är ointresserade av statspolitiken. Varför skulle då bloggarna vara intresserade av Almedalen? www.skaneland.blogspot.com

     

    Anonymous Anonym skrev... (08 juli, 2005 16:48) : 

    Själv läser jag Günther Fliesenburghs sammanfatningar och hoppar över det som skrivs i DN.

     

    Lata bloggare?'">kommentera