Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    torsdag, juli 28, 2005

    Mörk. Mörkare. Batman.

    Den nya filmen om Batman, "Batman begins", har fått lindrigt sagt blandad kritik. I tidningarna har jag sett recensenter ge filmen knappt godkänt medan andra hyllat den som suverän. Jag har själv ännu inte sett filmen så det här blir ingen recension. Inte heller har jag tänkt slänga upp bilder från filmen som skrivbordsbild eftersom de är så himla mörka. Däremot tänkte jag tipsa om bra blogginlägg som andra skrivit om filmen: först ett gammalt inlägg från Filmomat: "Bale en mästerlig Batman?" och sedan No illusions: "Äntligen en riktig Batman". Batman, eller Läderlappen på den tiden, har länge varit en av mina absoluta favoritserier. Och jag längtar efter att någon vettig filmmakare ska våga ge sig i kast med Frank Millers mästerverk "The Dark Knight Returns"...


    Kommentarer om "Mörk. Mörkare. Batman."

     

    Anonymous Anonym skrev... (28 juli, 2005 16:36) : 

    Passande värre att Läderlappen ska spelas av ett Amerikanskt Psyko. Bale e ball som en vessla.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (28 juli, 2005 20:24) : 

    Bale är mycket cool. F ö också min favoritkandidat som ny James Bond.

     

    Anonymous Anonym skrev... (28 juli, 2005 21:02) : 

    Jag har något negativt mot hela serien av Batman-filmer. Kan vara för att jag är van vid den ultramörka amerikanska serietidningen med samma namn (importerad givetvis). Bale är en mycket duktig skådespelare och jag är glad att han fick rollen som Batman själv. Det som gör serien så utmärkande måste nog vara de karraktäristiska ondingarna som inte har annat för sig än att misslyckas med sina "onda" planer. Länge leve Batman.

     

    Mörk. Mörkare. Batman.'">kommentera