Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    måndag, augusti 22, 2005

    Prao-Morianen presenterar sig

    Så har då vår kära Jonas Morian lämnat Sverige för bättre väder längre söder ut. Den virtuella nyklen till PromeMorian har därmed överlämnats till mig, tillfällig Prao-Morian.

    Vem är då jag? Mitt namn är Jonas Svensson. Jag är 26 år och aktiv socialdemokrat. Normalt driver jag den hemsnickrade bloggen output.nu. Vill man veta mer om mig går det alldeles utmärkt att titta in där en stund och kolla in min presentation.

    Under ungefär tre veckor ska jag nu försöka fylla PromeMorian med mer eller mindre meningsfullt innehåll. Avsikten är att vara så pass flitig att Jonas bjuder på den där utlovade ölen när han kommer tillbaka.

    Om det är någon som undrar hur jag och Jonas känner varandra så kan jag avslöja att det gör vi inte alls. Vi har aldrig ens träffat varandra eller talat i telefon med varandra. Vårt samröre har baserats uteslutande på bloggande och e-mail. Är inte internet underbart?

    Jag hoppas att ni som normalt följer PromeMorian också under min regim ska finna bloggen värd att besöka regelbundet. Och om ni inte gör det så kan ni alltid trösta er med att det endast är ett temporärt övertagande, innan vi vet ordet av är Morianen tillbaka…



    Kommentarer om "Prao-Morianen presenterar sig"

     

    Anonymous Anonym skrev... (22 augusti, 2005 14:46) : 

    hehe...tufft. Det måste vara den första svenska bloggen med semestervikarie. Kanske nåt att fundera på själv ;)

    Lycka till!

     

    Blogger Nathalie Sundesten Landin skrev... (22 augusti, 2005 15:28) : 

    Kul! Lycka till!

     

    Blogger deeped skrev... (22 augusti, 2005 15:41) : 

    Re: Daniel
    Nejdå. Redan i somras hade Barseblog en semestervikarie. Dock verkade den vikarien ta semester samtidigt som Barse drog till Sydafrika.

    För övrigt måste jag säga att Morian får passa sig så att vi läsare inte tycker att vikarien är bättre än originalet. Fast det innebär att du får lov att byta efternamn och därmed få problem när du virrar omkring i TV-husets korridorer.

     

    Anonymous Anonym skrev... (22 augusti, 2005 16:43) : 

    Han glömde att nämna att du även fyller in som min storebror. Han har för vana att köpa ut alkoholhaltiga drycker och förse mig med en gedigen summa pengar veckovis, så... vi ses. :)

     

    Blogger Anna, Fair and True skrev... (22 augusti, 2005 22:38) : 

    Ingår att göra reklam för sin egen blogg i arbetsuppgiften? ;)

     

    kommentera