Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    tisdag, augusti 16, 2005

    Uppdatering

    Sådär. Uppdaterat lite länkar, plockat bort bloggar som tyvärr verkar somnat in och lagt till några nya favoriter. Har dessutom frångått min gamla outalade princip att bara länka till personer. Kompletterar nu även några personers namn med deras bloggnamn.


    Kommentarer om "Uppdatering"

     

    Anonymous Anonym skrev... (15 september, 2005 22:53) : 

    Hej Jonas. Linda Backman här. Hittade just din blogg efter ha hört talas om den ett tag. Du har ju skrivit att det är tevksamt om det är jag som står bakom min artikel om pigavdrag. '

    Självklart är det jag som skrivit artikeln, och jag har inga uppdragsgivare bakom mig. Förutom att jobba som barnflicka frilansar jag, och det kom naturligt för mig att skriva en debattartikel om något jag har erfarenhet av.

    Frågan är nu varför du tror att jjag inte skrivit/kommit på idéen själv. är det för att jag är ung och blond kanske? för den fördomen möter jag överallt. Jag har flera projekt på gång just nu och är grymt besviken på det oseriöösa "lilla gumman" bemötandet jag får överallt. Jag kan ofta minst lika mycket som de äldre, och är insatt i politik och det jag gör.

    Fall inte i fällan och döm bort mig, situationen är inte för bra för att vara riktig. Alla är inte sellouts. men man dömer väl andra efter sig själv?

    mvh//Linda

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (15 september, 2005 23:39) : 

    Hej Linda! Kul att du hittat hit. Och nej, mina spekulationer om eventuella andra intressen än dina personliga bakom debattartikeln har inget att göra vare sig med ditt kön, din ålder eller din hårfärg. Min mening var definitivt inte att anlägga någon "lilla gumman"-attityd. Jag ber uppriktigt om ursäkt om det uppfattades så. Mina spekulationer kommer helt enkelt från att själv i många år arbetat med politisk opinionsbildnings-/påverkansarbete och en vetskap om att många av de debattartiklar som publiceras på DN, SvD, Aftonbladet, Expressen och andra tidningar är skrivna helt eller delvis av andra än de som undertecknar dem. Jag vet, eftersom jag skrivit många själv. Om det är som du skriver, och det har jag ingen anledning att betvivla, att du skrivit artikeln själv helt på eget initiativ så är det bara en positiv överraskning. För det är, som Fri Proteatern sjöng en gång, så att "förfalskare finns, för det finns riktigt guld".

     

    Uppdatering'">kommentera