Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    måndag, augusti 15, 2005

    Semestervikarie sökes

    På lördag går jag på tre veckors semester varav de två första kommer att tillbringas på Kreta, på behörigt avstånd från datorer. Jag söker därför en vikarierande gästbloggare som kan hålla ställningarna här på PromeMorian i min frånvaro.

    Önskade kvalifikationer:
    - du bör ha dokumenterad tidigare erfarenhet av bloggande, gärna på Blogger,
    - du bör skriva svenska utan allvarligare fel än vad jag gör (särskrivare och Linda Skugge går fetbort),
    - du bör dela mina värderingar (någorlunda) och obehindrat kunna blogga om socialdemokratisk politik, mediefrågor etc. och
    - du bör posta omkring ett inlägg per dag (helger valfria).

    För närvarande sker 100% av bloggandet på PromeMorian av män, därför tillämpas positiv särbehandling av underrepresenterat kön. Även män är dock självklart välkomna att söka vikariatet.

    Observera att vikariatet är tidsbegränsat till allra senast måndag den 12 september, utan större chans till en fast position. Observera också att vikariatet är oavlönat, utan andra förmåner än min stora tacksamhet och en bred och engagerad läskrets (för närvarande 130-230 unika besökare/dag).

    Ansökningar skickas till Jonas Morian (jonas punkt morian snabel-a promemorian punkt com) senast torsdag den 18 augusti. Intervjuer med kandidater sker sedan via mejl. Tillträde senast måndag den 22 augusti.

    Och ja, inlägget är medvetet feldaterat för att ligga kvar överst.


    Kommentarer om "Semestervikarie sökes"

     

    Blogger Motvikt skrev... (17 augusti, 2005 00:28) : 

    Önskar dig en trevlig semester. Vädret bör nog vara lite mer sommalikt där än vad det bjuds på här hemma.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (17 augusti, 2005 08:40) : 

    Tack!

     

    Blogger Petra skrev... (18 augusti, 2005 14:23) : 

    Hej Jonas!
    Aspirerar inte alls på att vikariera när du far på semester. Det räcker väl att jag har ditt gamla jobb? :)

    Däremot ville jag bara säga att jag hittade din blogg idag. Det blir ett bokmärke!

    Ha det skönt på semestern!

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (18 augusti, 2005 15:56) : 

    Hej Petra! Kul att höra av dig. "Välkommen till klubben", tänkte jag för mig själv när du skrev att du har mitt gamla jobb. Jag har ju betat av en del... Hoppas att du trivs fortfarande - ni har ryckt upp er REJÄLT sedan jag jobbade där :-)

     

    Blogger Petra skrev... (19 augusti, 2005 09:35) : 

    Kul att höra! Jag gör vad jag kan...:-)

     

    Semestervikarie sökes'">kommentera