Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    måndag, december 05, 2005

    Hej konsument

    Efter ett toppentips av Marta Axner kommer här min alldeles egna "Hej konsument"-lista, inspirerad av DN:s På stan-bilaga:

    Namn: Jonas Oskar Morian

    Senaste impulsköp: Elfa-skenorK-Rauta. Tveksamt om vi kommer att använda dem dock.

    Bästa promenad: Tidigare så har det varit från Hjorthagen till Stora Skuggan, via Husarviken, Laduviken. Nu blir det mest inne i stan.

    Äter lyxmiddag på: Så lyxigt är det kanske inte, men Haga Restaurang & Delikatesser är en pärla.

    Favoritgata: Drottninggatan.

    Bästa förfestmusiken: 80-talssynth och -pop.

    Reser helst till: Det beror på läget/vädret här hemma. Jag gillar både spännande storstäder och soliga dagar på stranden eller vid poolen.

    En bra gå-bort-present: Belgisk choklad.

    Favoritlyxartikel: Lugn och ro.

    Älsklingsljud: Startljudet till en Mac.

    Senaste upptäckt i Stockholm: Stockholmsbloggen.

    Favoritgalleri: Stockholms gator och väggar.

    Favvosajter: aftonbladet.se, comingsoon.net och intressant.se.

    Här bjuder jag mamma på middag: De gånger jag gjort det är dessvärre lätträknade, men hon är snart välkommen hem till Stina och mig i vår nya lägenhet.

    Fikar gärna på: Jag är ingen fikakille, men en kopp varm choklad på Chokladkoppen i Gamla Stan sitter aldrig fel.

    Favortfärg: Svart.

    RockPopstjärna jag skulle vilja träffa: Jag har redan träffat Neil Tennant, så det får bli Martin Gore.

    Favvoskor: Jag har egentligen ingen skofetisch att tala om, men de svartgula Onitsuka Tiger-skorna jag vann i samband med lanseringen av "Kill Bill" är fortfarande ganska coola. I rätt sammanhang.

    Klädkonto per månad: Varierar. Sällan särskilt högt.

    Mest överskattade affär: Tobleroneaffären.

    Mode jag aldrig vill se igen: Brunt. Storblommigt. Urk.

    Bästa fyllekäket: Rejält med vatten, Samarin och Resorb.

    Dansar helst till: EBM. I mycket rök.

    Senast gnolade: "Never trust a klingon" med S.P.O.C.K.

    Bästa diktsamlingen: Läser sällan eller aldrig dikter. Lyssnar däremot gärna på och läser begåvade sångtexter med stort intresse och nöje.

    * * *

    Andra som svarat: Erlanderbrigaderna, Joel Malmqvist, deep|ed.


    Kommentarer om "Hej konsument"

     

    Anonymous Anonym skrev... (05 december, 2005 15:58) : 

    Kul bloggis


    Är detta ett exempel på begåvad sång och text


    Ibland passar det väl med bruna skor som omväxling ?

     

    Blogger Thomas skrev... (05 december, 2005 18:02) : 

    I tänkta versaler: Du har träffat Neil Tennant?? Berätta mer! :)

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (05 december, 2005 18:20) : 

    KAS: Tack. Kunde dock inte höra låten du tipsade om. Och jo, ibland bär jag bruna skor. Men bara innan skymning, som det anstår en gentleman :-)

    Thomas: Jag vann en Pet Shop Boys-tävling som ZTV arrangerade i samband med "Nightlife". Jag och en kompis fick åka till New York och se premiärkonserten på turnén, träffa Tennant och Lowe backstage och sedan festa loss på den för kvällen återuppnade 54. Ja, det var en rätt ball kväll :-)

     

    Anonymous Anonym skrev... (05 december, 2005 18:33) : 

    Den var i windows media format

    Här kommer den i mp3 format
    Hoppas att det inte var så att du var diplomatisk och inte ville fälla ett omdömme ... på bloggarna.se är vi nämligen inte särskillt känsliga ..

    KAS


    Låten Ode till den osynlige

     

    Blogger Thomas skrev... (05 december, 2005 18:50) : 

    Jonas: Ja, det låter ju som en helt... ok kväll. Själv är jag inte den typen som går runt och drömmer om att få träffa alla dem vars musik jag gillar, men om jag måste välja en som jag skulle vilja träffa, får det nog bli Neil Tennant. Så det gäller väl att hålla utkik efter tävlingar på ZTV hädanefter. Suck.

     

    Anonymous Anonym skrev... (05 december, 2005 22:57) : 

    Helt klart rätt skor i rätt miljö,fast jag måste fundera lite på vilken miljö det skulle vara... om det ändå varit bowlingsula under. :)

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (06 december, 2005 08:21) : 

    KAS: Helt okej text, men låten var inte riktigt min stil.

    Thomas: Bered dig på kamp om det arrangeras en liknande tävling igen. Och jag vill varna för att min inlärningsförmåga av poptrivia är ganska hög...

    Erik: Själv bär jag dem när jag tränar på gymmet. Framförallt kampsortare brukar snegla avundsjukt på dem :-)

     

    Blogger bergh skrev... (06 december, 2005 10:36) : 

    Älsklingsljud... Svårt. Något av följande:

    När ett nysträngat tennistacket träffar bollen i årets första utomhusmatch.

    Signaturen till Sommar i P1.

    Trumsolot som binder ihop Also Sprach Zarathustra med See See Rider i början av varje Elviskoncert.

     

    Anonymous Anonym skrev... (06 december, 2005 10:48) : 

    Fler kandidater:

    Åska i augusti.
    Regn i mars.


    men min vinnare, som jag inte hört på typ 20 år, är...

    När det ringer ut på Blankebäcksskolan i Oxie.

     

    Blogger Thomas skrev... (06 december, 2005 19:49) : 

    Jonas: Mäh, hallå. Du har ju redan vunnit en gång, så du kan inte ställa upp igen. Var är solidariteten och rättevisepatoset - herrejistanes, du är ju socialdemokrat!

     

    Anonymous Anonym skrev... (07 december, 2005 19:40) : 

    Och det allra bästa med Stockholmsbloggen är att du kan vara med själv.
    Varmt välkommen!

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (08 december, 2005 08:52) : 

    Andreas: Stilpoäng för spännande favoritljud.

    Thomas: Vinner man en kunskapstävling så är det per definition rättvist :-)

    Anna: Tack för inbjudan. Jag kanske nappar på det när jag flyttat klart.

     

    Blogger Marta Axner skrev... (09 december, 2005 01:19) : 

    oj, oj, måste säga att jag är mer impad av dina gula onitsukas än det där med niel tennant. har suktat lite efter dem. Har en gammal kompis som jobbar som reklarare i amsterdam och bland annat med just lanseringen av onitsuka tigers. Han har träffat mr Onitsuka i egen hög person. rätt coolt det med.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (09 december, 2005 14:34) : 

    Marta: Om det är någon tröst så kan jag understryka att skorna har helt klart begränsade användningsområden i vårt kalla och blöta land. Men de piggar upp på gymmet :-)

     

    Hej konsument'">kommentera