Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    måndag, december 12, 2005

    Jag och Paul Auster

    Under helgen har jag inte haft så mycket tid att hinna med att blogga, så Nathalies spännande tips om My Heritages utseendejämförelsetest har fått anstå. Men nu har jag testat. Och det blev... rätt spännande resultat.

    Jag började med att testköra bilden av mig jag använder här på bloggen. Då påstods jag till 51% likna den för mig helt okände antropologen Franz Boas, som dessutom har en August Strindberg-liknande ansiktsbehåring på bilden. Det kändes inget vidare.
    Franz Boas?Jonas Morian?
    Lika som bär?

    Nästa kandidat var ännu mer obegriplig; den nyzeeländska författarinnan Janet Frame, med ett stort burrigt hår:
    Janet Frame

    Jag insåg då att bilden jag använde som referens kanske inte var helt skarp eller gjorde mig rättvisa. Testade i stället med denna:
    Jonas Morian
    Och började jämförelsegeneratorn leverera vettiga resultat. Nu påstods jag till 58% likna den amerikanske författaren Paul Auster:
    Paul Auster
    ...som ju är en stilig karl.

    Dessutom liknar jag till 45% skådespelaren Dustin Hoffman:
    Dustin Hoffman
    Visserligen i rollen som den autistiske Raymond i "Rain Man", men det kan jag leva med.


    Kommentarer om "Jag och Paul Auster"

     

    Blogger Nathalie Sundesten Landin skrev... (12 december, 2005 09:41) : 

    Janet Frame! Vilken frilla! Likheten tycker jag är lika slående som jag och Dvorak.
    /Nathalie

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (12 december, 2005 09:49) : 

    I mina ögon är du betydligt mer lik Jennifer Connelly ;-)

     

    Blogger Nathalie Sundesten Landin skrev... (12 december, 2005 10:25) : 

    Man tackar! Och i mina ögon är du betydligt mer lik Paul Auster ;-)

     

    Jag och Paul Auster'">kommentera