Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    söndag, januari 29, 2006

    Mina små hyss och ovanor

    En bloggutmaning pågår just nu. Man uppmanas lista sina konstiga ovanor eller egenheter och sedan utmana fem andra bloggare att göra detsamma. Maryam har utmanat mig, så det är väl bara att sätta igång:

    1. Jag duschar. Ofta, varmt och länge. Jag duschar förstås på morgonen. Och ibland när jag känner att jag behöver kvickna till. Varmt som sjutton. Det ska helst ryka om mig när jag kliver ut. Och det händer att jag står i det nästan kokande vattnet i upp till 45 minuter.

    2. Jag dricker Red Bull. Gärna en varje morgon, ungefär som andra dricker kaffe. Ibland slinker en till ned framemot eftermiddagen, eller på kvällen inför ett möte eller social aktivitet. Det händer att jag varvar med Jolt Cola, men på morgonen ska det vara Red Bull.

    3. Jag blir arg när jag inte förstår. Åtminstone påstår min fru det. Och visst, jag har lite kort stubin ibland. Det händer att jag ryter och gormar åt framför allt tekniska prylar som inte funkar som jag vill. Och jag kan bli helt oresonligt irriterad på människor som tvärstannar när de kliver ur en tunnelbanevagn eller stiger av en rullstrappa (läs mer om detta här).

    4. Jag är en kattjusare. Vi har två katter hemma, Max och Millis. Och trots att de har en matte också så är det mest mig de tyr sig till för att få mat och att sova på. Men även de mest egensinniga, tjuriga katter jag aldrig har träffat förr verkar ana på långt håll att jag är en trevlig kille som man kan stryka sig emot och hoppa upp i knät på. Och inte mig emot.

    5. Jag är petnoga med tider. Det här är lyckligtvis en egenhet jag delar med min fru, annars skulle vi nog ha det jobbigt ihop. Jag hatar att komma försent. Jag är hellre på plats en kvart innan förutbestämd tid än att riskera att komma en minut försent. Jag tycker att man brister i respekt för andra människor då. Men jag inser att alla inte är så nojiga med det här, och jag har lärt mig att överse med att vissa av mina allra bästa vänner har en lite annorlunda syn på tid än vad jag har...

    Sådär. Utmaningen går nu vidare till Sandro [svarat], Andreas [svarat], Laura, Krister och Pär. Ni förväntas alltså lista era egna små egenheter enligt ovanstående, utmana fem andra bloggare och då bifoga de här korta reglerna i utmaningen.


    Kommentarer om "Mina små hyss och ovanor"

     

    Anonymous Anonym skrev... (29 januari, 2006 15:13) : 

    Icke att förglömma:
    6. Du slår folk utan anledning, helst små oskyldiga bröder.
    7. Du drar konstant konstiga skämt som ingen förstår.
    8. Du är ganska kort för jämnan. Dags att växa upp snart?
    9. Alltför ofta är du som liksom en sosse.
    10. Asså seriöst, Depeche Mode? Gaaawd... :rolleyes:


    And what's the deal with airplane food?

     

    Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 skrev... (29 januari, 2006 16:42) : 

    Syskonkärlek i den högre skolan:-) Riktigt kul!

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (29 januari, 2006 19:22) : 

    Bäste lillebror:
    - De små bröder som då och då får spö förtjänar det.
    - Alla förstår min humor utom du, men det är okej - jag kan förklara när du blir lite äldre.
    - Lillebror, storebror - okej?
    - Återigen, jag förklarar när du blir lite äldre.
    - Du'rå? Johnny Cash? Vad blir det härnäst, Tom Jones?

     

    Anonymous Anonym skrev... (29 januari, 2006 22:50) : 

    Mäh... din mamma e en pappa!

     

    Mina små hyss och ovanor'">kommentera