Communication is shareware
Jag gillar verkligen när kunskapsföretag som pr-byråer delar med sig av kunskap. Jag har tidigare (bland annat här och här) skrivit om Hill & Knowlton och deras seminarieserie inför valet. Ett annat generöst pr-företag är Westander som på sin sajt tillhandahåller en pr-handbok. Och häromdagen fick jag en PDF från Prime PR om valrörelsekommunikation. I denna konstateras att det bland svenska politiker finns en benägenhet att avfärda kommunikationens betydelse:Det är politikens innehåll som räknas, inte förpackningen, brukar det heta. Fast efter valförluster hävdas som regel det omvända; då är det inte innehållet som det är fel på, utan att partiet hade "svårt att nå ut med sitt budskap". I dokumentet från Prime PR slås också fast att en grundregel inom all politisk kommunikation är att begränsa sig till några enkla budskap, för att väljarna lätt ska kunna uppfatta vad de olika alternativen står för. Socialdemokraterna kommer i årets valrörelse att köra tre huvudbudskap: |
Kommentarer om "Communication is shareware"