Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    söndag, mars 12, 2006

    Och vinnaren är...

    I kväll kl. 20.00 är det final i SVT:s politikersåpa "Toppkandidaterna". Jag ska ärligt säga att jag inte bemödat mig med att följa hela serien. Jag såg de två första avsnitten och har sedan sett totalt några minuter av av de följande avsnitten (mer om det här). Ändå har jag en favoritkandidat som jag hoppas vinner i kväll: Parasto. Egentligen sticker hon inte alls ut, utan känns bara naturligt avspänd, mogen och klok. I sitt valmanifest skisserar Parasto bland annat insatser för att minska arbetslösheten ("effektivisera ungdomsprogrammen, satsa på utbildningar där det finns behov" samt att sänka arbetsgivaravgiften "så att arbetskraft inte ska vara så dyr"). Hon skriver också, vilket borde tilltala Magnus - då det är en av hans deviser - att "människors vilja till arbete är samhällets främsta tillgång". Parasto prioriterar även kampen mot hemlöshet och miljöfrågor, och vinner hon de 250 000 kronor som är prissumman så kommer hon att skänka 60% av pengarna till arbete för hemlösa, 20% till Svenska Naturskyddsföreningen och 20% till Streetball League. Cool. Heja Parasto!


    Kommentarer om "Och vinnaren är..."

     

    Blogger Anders Wallner skrev... (31 mars, 2006 12:57) : 

    Kul att en sosse hejade på en miljöpartist :)

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (31 mars, 2006 13:51) : 

    Inte så konstigt. Mp hamnar ofta på plats två efter s när jag gör partisympatitester. Hade de bara inte haft en så hopplös Europapolitik så...

     

    Och vinnaren är...'">kommentera