Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    söndag, juli 30, 2006

    Mer om afrikaner på zoo

    [Uppdaterad] Ett litet lästips, apropå mitt tidigare inlägg om massajerna på Kolmårdens djurpark: en uppmärksam och kunnig läsare tipsade mig om att "human zoo" inte är någon ny företeelse (vilket Ali Esbati också skrivit om tidigare). En lång artikel finns i wikipedia. Där finns också en rad intressanta länkar till artiklar om mänskliga zoon och kolonialism.

    [Uppdatering] Nu har Centrum mot rasism reagerat mot Kolmårdens safarikvällar, rapporterar Aftonbladet. Jag har skrivit mer i min egen blogg.

    Andra bloggar om: , , ,


    Kommentarer om "Mer om afrikaner på zoo"

     

    Blogger deeped skrev... (06 augusti, 2006 15:39) : 

    Eftersom jag var på Kolmården för bara några dagar sedan så tror jag att masajerna skrattar hela vägen till banken. De kränger smycken så det står härliga till... Hela diskussionen är fånig.

     

    kommentera