Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    tisdag, januari 09, 2007

    Årets politiska blogg!

    Det var en glädjande nyhet jag nåddes av i morse; i Bloggen Bents omröstning om 2006 års bästa politiska blogg var det min som vann.

    Otroligt kul och hedrande förstås, även om det ”bara” var 230 som röstade. Och enligt statistiken över IP-adresserna, uppger tävlingsledningen, så ser det inte ut som det skett någon mobilisering via SSU (eller motsvarande).

    Erik Laakso var snabb med att gratulera. Hans analys om varför min blogg vann är att jag ” är den socialdemokratiske bloggare som har flest besökare enligt topplistor och överskådliga bedömningar, uppskattad av såväl politiska motståndare som partivänner”. Och kanske ligger det något i det. Att jag har läsare av alla tänkbara politiska kulörer framgår om inte annat av de kommentarer jag brukar få.

    Så, då får väl jag i bästa Oscarsgalastil ta och tacka alla er som bidragit:

    Tack kära föräldrar, Stina, lärare i skolan, Linus och Carina i SSU, Jens, Stefan, Thomas och Toni för jobb, alla mina läsare, alla ni bloggare som länkat till mig och uppmärksammat det jag skriver, och alla ni som röstat förstås.

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Årets politiska blogg!"

     

    Anonymous Anonym skrev... (09 januari, 2007 08:17) : 

    Gratulerar till segern.

    PS! Du glömde "I would like to thank my agent" och lite indikerat snyftande. Studera Halle Barrys tacktal. :-)

     

    Blogger Marcus skrev... (09 januari, 2007 08:46) : 

    Grattis- välförtjänt!

    /en av de 230

     

    Blogger Petra skrev... (09 januari, 2007 09:22) : 

    Grattis!!!

     

    Blogger Markus "LAKE" Berglund skrev... (09 januari, 2007 09:47) : 

    Som vi Centerpartister som har studerat vid LiTH skulle sgäa:
    -Klart grabben ska ha en utmärkelse!

    Grattis, men som Macus skriver - du har bara dig själv att skylla. :)

     

    Blogger gudmundson skrev... (09 januari, 2007 10:18) : 

    Helt rätt. Du har varit jävligt bra.

     

    Anonymous Anonym skrev... (09 januari, 2007 10:30) : 

    Helt fel. Om det är någon som ska ha en utmärkelse är den gudmundson. Där, Jonas, har du någon att se upp till. Han vågar ha åsikter, han vågar vara politisk inkorrekt och ja, han vågar blogga om tjejer han tycker är snygga.

     

    Blogger gudmundson skrev... (09 januari, 2007 10:57) : 

    Hmm. Det var inte jag som skrev det där sista under signaturen "erik", även om de som känner mig skulle kunna tro det.

    Förresten verkar Bloggen Bent vara Slashdotad nu. Hur mycket trafik har du egentligen, Jonas?

     

    Anonymous Anonym skrev... (09 januari, 2007 11:19) : 

    Grattis till utmärkelsen! Du har en väldigt bra blogg.

     

    Blogger Jerry skrev... (09 januari, 2007 12:56) : 

    Först ett stort GRATTIS!

    Jag har sagt det tidigare men det tål att upprepas att du är en av få politiska bloggare som jag har ett utbyte av eftersom du inte är så förutsägbar. De allra flesta politiska bloggar skriver bara för de redan frälsa s a s, men du har ett perspektiv som inte är låst i vänster-höger och det gillar jag.

     

    Anonymous Anonym skrev... (09 januari, 2007 13:32) : 

    Jag tror att en av de främsta anledningarna till att din blog uppskattas av så många är att du inte har som vana att demonisera dina meningsmotståndare.

     

    Anonymous Anonym skrev... (09 januari, 2007 14:29) : 

    Grattis, som sagt. Det är en bra blogg, förstås, även om du är sosse. :)

    Ang. slashdottandet så skulle jag förstås önska på en anstormning av läsare, men icke så - det är bara min lusiga webbhost som har ballat ur.

     

    Anonymous Anonym skrev... (09 januari, 2007 15:58) : 

    Det är bara att stämma in i hyllningskören - välförtjänt!

     

    Blogger Anders Hällzon skrev... (09 januari, 2007 16:07) : 

    Kjell S slår huvudet på spiken, PromeMorian är överlag sansad men ändå intressant att läsa. Rocka på.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (09 januari, 2007 17:42) : 

    Tack för alla grattis!

    Jag har enligt mitt räkneverk i dag haft ungefär 380 unika besökare, vilket är ungefär vad jag brukar ha på vardagar. Snittar runt 400-500/dygn. Ingen märkbart ökad anstormning, den fina utmärkelsen till trots. Det kan iofs hänga ihop med att Blogger verkar ha legat nere ett tag under dagen.

     

    Anonymous Anonym skrev... (09 januari, 2007 18:40) : 

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     

    Blogger Unknown skrev... (09 januari, 2007 19:12) : 

    Runner up har ju redan gratulerat, då är det väl inte mer än rätt att second runner up gör det med.

    Du har gjort dig väl förtjänt av segern.

     

    Anonymous Anonym skrev... (09 januari, 2007 19:55) : 

    Coolers som kidsen säger. Vinnarn bjuder på ölrunda eller? :)

     

    Blogger Claes Nordmark skrev... (09 januari, 2007 22:10) : 

    Grattis Jonas, men det var knappast en högoddsare att du skulle vinna...och det var en välförtjänt seger! ;-)

     

    Blogger Magnus Carlbring skrev... (09 januari, 2007 22:25) : 

    gratis önskcrar embryoreaktionen okcså allan som kämprar för ett rättvisrare samhälle

    devis: solidaritet är inte helt fel

     

    Anonymous Anonym skrev... (09 januari, 2007 23:26) : 

    Grattis!!!! En värdig vinnare!!

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (10 januari, 2007 10:54) : 

    Tack alla nya gratulanter! Och till Olof: är det inte brukligt att det är vinnaren som blir bjuden?

     

    Anonymous Anonym skrev... (10 januari, 2007 13:51) : 

    GRATTIS!
    Du samlar både vänster & högerbloggare, eftersom du vågar kritisera den gamla ordningen och utmana den nya. Ganska unikt bland socialdemokrater, får man väl lov att säga.

     

    Anonymous Anonym skrev... (12 januari, 2007 16:50) : 

    Respect.Inte ov'ntat. Jag lyckades glomma att roesta, det var ju jul. Saa du skulle egentligen ha en rost till.
    UBYMIC

     

    Anonymous Anonym skrev... (14 januari, 2007 18:28) : 

    Dina stolta föräldrar grattar också från soliga nejder!
    kram V & B

     

    Blogger Anna skrev... (16 januari, 2008 14:06) : 

    Grattis! Hur kommer det sig att du började blogga och varför politiskt?

    Vore kul om du svarade, vi är 5 studenter från Högskolan i Jönköping (läser medie och kommunikationsvetenskap), och vi skriver just nu ett arbete om politiska bloggar.

    Om du kan och har lust att svara, gör det gärna genom en kommentar i vår blogg.

    http://politiskkommunikation.blogg.se/

     

    kommentera