Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    onsdag, november 05, 2008

    Valmingel

    Så värst mycket till valvaka blev det inte på Prime PR, snarare segerstämning. För här verkar Barack Obama ha starkt stöd.

    Jag har levererat min första spaning, och den lät ungefär så här:

    Jag hoppas och tror att vi med Obama kommer att få se en del saker i USA och världen förändras. Han representerar något nytt i politiken, och har med sitt budskap om hopp och förändring lyckats locka helt nya grupper till valurnorna. Människor som tidigare inte känt sig delaktiga i vare sig den politiska debatten eller det amerikanska samhället. Människor som på allvar upplevt utanförskapet. Samtidigt ställer detta oerhört höga krav på president Obama. Han måste nu verkligen kunna leverera den förändring hela hans valrörelse kretsat kring. Det handlar om att komma tillrätta med finanskris och budgetunderskott; om de stora klassklyftorna som skär genom det amerikanska samhället; om hur USA ska förhålla sig till den växande mängden illegala invandrare som bär upp stora delar av samhällsekonomin; och inte minst hur USA ska kunna dra sig ut ur Irak och Afghanistan utan att lämna kaos och förödelse bakom sig.

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Valmingel"

     

    Blogger Din vän skrev... (05 november, 2008 09:41) : 

    tjena. Jag ska länka till dina blogginlägg nu, jag sitter och gör bloggkoll för Arvid Falk. Jag hade anmält mig för att komma till valvakan också. Men jag orkade bara inte komma iväg, jag ju en bit att åka till Stockholm med pendeltåget.
    RS
    kulturbloggen och arvid falk

     

    kommentera