Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    måndag, augusti 01, 2005

    Fånge på tv-fortet

    Efter att jag schasats ut från tv-studion så hade jag tänkt gå tillbaks samma väg som jag kom in, lämna tillbaks besöksbrickan och åka hem. Nu blev det inte riktigt så. Jag har ett alldeles uselt lokalsinne, och plötsligt hade jag passerat en dörr ut i ett trapphus, utan möjlighet att ta mig tillbaks (passerkort och kod krävdes nämligen för det). Från trapphuset ledde bara en dörr ut, till något som såg ut att vara en bakgård/lastintag. På dörren stod dessutom en oroväckande skylt: "dörren skall hållas stängd". Jag trotsade detta och vågade mig ut. Döm om min förvåning då jag nu befann mig vid den bakre ingången till amerikanska ambassaden, och dit in vågade jag mig inte utan uppehållstillstånd och med ett suspekt efternamn. Efter ytterligare en stunds irrande föreföll den enda framkomliga vägen ut gå över ett två meter högt rostigt järnstaket, krönt av spetsar. Exakt hur jag bar mig åt vet jag inte riktigt, men till slut kom jag över. Jag vinkade lite lugnande åt de häpna bilisterna på andra sidan och linkade hem med skrapsår i handflatorna.


    Kommentarer om "Fånge på tv-fortet"

     

    Anonymous Anonym skrev... (01 augusti, 2005 21:00) : 

    That's our silly Jonas!

     

    Anonymous Anonym skrev... (01 augusti, 2005 21:24) : 

    Nästan läge för en omröstning. Om valet står mellan att gå in på amerikanska ambassaden när du saknar uppehållstillstånd och har suspekt efternamn och att suspekt klättra över ett två meter högt stängsel, med spetsar, vid samma ambassad; vad hade ni valt? :)

     

    Blogger deeped skrev... (01 augusti, 2005 22:59) : 

    Själv skulle jag nog ringa nån på TV-huset.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (02 augusti, 2005 07:17) : 

    Olle: tack för stödet, hörru.

    Dennis: för tydlighetens skull - det höga järnstaketet ledde inte in till ambassaden, utan ut mot Gärdet.

    Monkeys: det sa min fru också när jag väl kom hem...

     

    Blogger gudmundson skrev... (02 augusti, 2005 12:10) : 

    Hmm.

    Meningen är att en studio-värdinna ska försäkra att gästerna hittar ut. Men ibland har de mycket att göra, förstås.

    Kanske ska vi förse gästerna med gps, vilket nog utan problem kan åstadkommas via en blygsam höjning av apparat-skatten; det kan väl ingen vara emot?

    Nå.

    Du sköter sosse-kommenterandet såpass bra att du nog i sinom tid kommer att lära dig hitta utmärkt i tv-huset. Med rådande brist på socialdemokratiska intellektuella kan du snart vara herre på täppan inom detta gebit.

    Ses!

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (02 augusti, 2005 14:12) : 

    Tack för vänliga ord. Tror nog dock att det finns en och annan socialdemokrat än mig värd att lyssna på i det här landet. Fast de är kanske inte lika tv-photogénique ;-)

    Och idén med gps tycker jag låter utmärkt!

     

    Blogger deeped skrev... (02 augusti, 2005 17:00) : 

    Gudmundsson. Det hela löser sig när vi alla har små RFID-chips inopererade i kroppen som kan identifiera oss och var vi är :)

     

    Fånge på tv-fortet'">kommentera