Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    måndag, augusti 01, 2005

    Allt som sägs på tv är sant

    Nu ligger mitt framträdande i Studio 24 om SSU ute på webben. Kolla här och "spola fram" till c:a 10.05. Synpunkter mottagest tacksamt!


    Kommentarer om "Allt som sägs på tv är sant"

     

    Blogger AndersML skrev... (01 augusti, 2005 19:34) : 

    Rent spontant - gör en riktig länk! ^^

    rtsp://qstream-rm.qbrick.com/00928/24/studio24/studio24_mandag.rm?start=00:10:05

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (01 augusti, 2005 19:39) : 

    Tack för tipset. Åtgärdat!

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (02 augusti, 2005 08:12) : 

    Nu verkar länken du tipsade om inte funka längre. Jag ändrar igen.

     

    Blogger AndersML skrev... (02 augusti, 2005 10:46) : 

    Konstigt... om inte den fungerar, borde inte heller webbtv:n (som är ett skal kring denna RAM-fil, som i sin tur innehåller råversionen av min länk) fungera.

    Nu fungerar länken igen. Strul på SVT?

     

    Anonymous Anonym skrev... (02 augusti, 2005 11:27) : 

    Jonas, jag tyckte att du gjorde bra ifrån dig. Men jag måste ju småle när du menade att skälet till fusket var att få fler ombud till kongressen. Det lät nästan rörande.

    Är det inte så att den helt klart största orsaken mycket sannolikt är att SSU ville ha mer statsbidrag?

     

    Blogger Nils skrev... (02 augusti, 2005 11:31) : 

    Jag är övertygad om att samtliga ideella föreningar i Sverige på ett eller annat sätt fuskar med medlemsrapporteringen. Naturligtvis hade fusket inom SSU ett dubbelt syfte: både pengar och inflytande. Frågan är när sökarljuset kommer riktas mot de andra ungdomsförbunden, idrottsföreningarna, kulturföreningarna etc och vad det kommer att fp för konsekvenser för svenskt föreningsliv. För SSU var avslöjandet upenbarligen något bra.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (02 augusti, 2005 12:00) : 

    Anders: fan vet... Jag låter länken vara som den är ett tag, för säkerhets skull.

    Anonym: Tack för det. Småle du, men jag tror faktiskt inte att det var skälet. SSU har redan väldigt mycket pengar i förhållande till andra politiska ungdomsförbund, och att försöka fuska till sig resurser tror jag faktiskt inte finns i sinnevärlden hos de allra flesta SSU:are. Däremot har medlemsvärvningshetsen (läs mer om det här) och den hårda kampen mot politiska motståndare inom det egna förbundet tyvärr i många fall lett till fusk. Men jag vidhåller att pengar inte har varit huvudskälet.

    Nils: se ovan, i övrigt tror jag att du kan ha rätt om behovet av granskning av övriga delar av svenskt föreningsliv.

     

    Blogger Patrick skrev... (02 augusti, 2005 18:27) : 

    Jonas, det faktum att SSU som du skriver har väldigt mycket pengar i förhållande till andra politiska ungdomsförbund leder fram till frågan varför SSU överhuvudtaget ska få statsbidrag?
    Varför ska inte principen av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov gälla när staten ska fördela bidrag till föreningar?

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (02 augusti, 2005 19:21) : 

    Patrick: det är iofs en relevant fråga, men systemet är inte utformat utifrån behovsprövningsprincipen. Organisationsgrad, och i vissa fall aktivitetsgrad, är avgörande. Min avsikt är dock inte att försvara systemet.

     

    Allt som sägs på tv är sant'">kommentera