I morse var jag på pr-byrån Hill & Knowlton och hörde bland andra pr-konsulten och författaren Martin Borgs prata om vilka frågor som kommer att avgöra valet 2006. Andra som pratade där var opinionsmätningsnestorn Arne Modig (Temo), samt Hill & Knowltons Håkan Lind. Den senare inledde med att presentera en medieanalys av valkampanjrapporteringen under valrörelsen 2002. Där konstaterades att den mediala speglingen av valet intensifierades ordentligt först i augusti, med Perssons Björkvikstal och Bo Lundgrens dito. Arne Modig pratade bland annat om hur förtroendet för partiledarna utvecklat sig och resonerade en del om förtroendets och populäritetens betydelse för ett partis framgångar och motgångar i opinionsmätningar. Till sist pratade Martin Borgs om svårigheterna att få upp politiska frågor på dagordningen. Han drog bland annat exempel som börjar bli lite gamla, men ändå kändes någorlunda relevanta; reklamradio och fastighetsskatten. Hans råd till dem som ville få upp sina frågor på dagordningen var att lyssna i stället för att skrika, ge uppmärksamhet i stället för att kräva den själv. Intressanta föredrag och en hel del gamla bekantingar i publiken. Och i kväll är det 20-årsfest på JKL. Mycket pr-mingel blir det. |
Kommentarer om "PR-mingel"
Doh, not in English!
Yeah, sorry 'bout that...