Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    söndag, september 04, 2005

    Tillbaks, men ändå inte

    Åter i Sverige efter två härliga semesterveckor på Kreta. Jag är dock inte riktigt helt tillbaks än, utan ska vara ledig även nästa vecka. Min utmärkte semestervikarie Jonas Svensson kommer därför fortsätta blogga här ett tag. Men det har hänt så mycket i min frånvaro att jag inte kan låta bli tangentbordet. Några saker måste jag bara kommentera:

    1) Min gamle kollega och kompis Andreas Bengtsson har flyttat med sin fru Sophie till Miami och bloggar nu från "ett land som är byggt på mina ideal och värderingar". Spännande läsning!

    2) En annan svenskemigrant som bloggar är Joel Malmqvist, student i Michigan. Som tidigare ordförande för Republikanska Föreningen kan han kanske ge oss svenska republikaner lite tips från Den Stora Republiken i Väst...

    3) Fler bekantingar, däribland Nina Unesi som deltog på Socialdemokratiska pressföreningens ledarskribentutbildning i våras (nämnd här), kommer börja jobba som ledarskribenter på Länstidningen Östersund. Stort grattis till Nina, Max, Robbin och Elisabeth, som nu gör Per Åhlström sällskap på ledarredaktionen! Efter den skandalösa uppsägningen av Peter Swedenmark (läs mer om det här) behöver tidningen verkligen visa att man tar ledarsidan på allvar. Det här gänget känns som en god garant för att så nu sker.

    4) Gruppbloggen Motallians håller fortsatt högt tempo med många nya skribenter och mängder av inlägg. Besöksantalet är högt och det är stort tryck på kommentarerna från bloggens läsare. Det är extra roande att så många högermänniskor lägger tid på att skriva att bloggen är fånig, onödig och dum. Keep 'em coming säger jag bara...

    5) Grattis till Magnus Ljungkvist vars blogg förnärvarande toppar Bloggtoppens rankning av Sveriges bästa politiska bloggar. Vid tillfälle (efter semestern) ska jag ta en titt på det där och skopa ut Magnus från toppen.

    Så. Nu tillbaks till semestern.


    Kommentarer om "Tillbaks, men ändå inte"

     

    Tillbaks, men ändå inte'">kommentera