2006 blir bloggarna big business
| Affärsvärlden spekulerar att 2006 blir året då Google-annonser, i kombination med bloggtrenden, på allvar revolutionerar medievärlden och affärer som involverar bloggar kommer att eskalera. I artikeln exemplifieras med Manolo (plats 10 på min lista över bloggåret 2005) som nyligen köptes av Sydsvenskan. "En annan potentiell bolagsbildare", skriver Affärsvärlden, "är en av Sveriges största bloggare, Expressenkrönikören och Medie-sveriges 'enfant terrible' Linda Skugge". Ödmjuk och verklighetsförankrad som bara Skugge är kommenterar hon tidningens spekulationer med att säga att "2006 skulle kunna bli det år då jag, Fredrik Virtanen och Liza Marklund gör revolution" och tillägger att de tre "skulle kunna ta steget och hoppa av från Expressen och Aftonbladet och starta en egen blogg/sajt" som skulle "skrämma skiten ur alla mediechefer". Bäva månde också vi arma mediekonsumenter. |








Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med
Kommentarer om "2006 blir bloggarna big business"
-
Anonym skrev... (30 december, 2005 18:08) :
2006 blir bloggarna big business'">kommenteraOM de tre gjorde det: frågan är om de är tillräckligt stora i sig, utan kvällstidningarna som backar upp dem.
Marklund: ja.
Men Virtanen och Skugge? Tveksamt.
RS
kulturbloggen.com