Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    onsdag, december 28, 2005

    Nyårsfin

    Sådärja. Inspirerad av det Urban på Uppkopplat skrev för ett tag sedan har jag nu äntligen gjort slag i saken om att byta utseende på min blogg, och därmed komma bort från Bloggers standardmallar. Jag hade två önskemål: designen skulle vara sparsmakad och avskalad, och jag ville kunna utnyttja det retligt tomma "tredje fältet" till vänster. Efter en del sökande hittade jag en mall som jag kunde modifiera en smula till att passa mig. Vad tycks? Synpunkter emottages tacksamt, liksom feedback från besökare som använder andra webbläsare (t ex Firefox, Netscape, Opera m fl) än Explorer och Safari - som jag använder.

    På grund av att designjakt och html-knackande tagit en del tankekraft och tid i anspråk så har jag inte hunnit skriva på ett tag, men det ska det nu förhoppningsvis bli ändring på.


    Kommentarer om "Nyårsfin"

     

    Anonymous Anonym skrev... (28 december, 2005 10:07) : 

    Snyggt. Inte för att vara elak, men det var välbehövligt. ;-)

     

    Blogger Erik Stattin skrev... (28 december, 2005 10:08) : 

    Looking good! Fast det är alltid ett problem med en "flytande" design, jag lider själv av det, att meningarna i själva inläggen blir alldeles för långa om man sitter på en stor skärm med hög upplösning. Det blir ju lättare att läsa med lite smalare kolumner.

     

    Anonymous Anonym skrev... (28 december, 2005 10:16) : 

    Mycket stilig! Ser lite grand ut som en tidning, vilket ger ett mycket seriöst intryck.

     

    Anonymous Anonym skrev... (28 december, 2005 10:21) : 

    Snygg design. Håller dock med föregående skribent om att det förtar lite av den nya stilen att meningarna blir så långa på stor skärm. Kan du inte lägga in en "max-width" på 800px eller något sådant?

    Gott nytt år!

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (28 december, 2005 10:35) : 

    Tack för all snabb feedback och tips! Idén om max-width var bra - ska ta till mig det och fixa inom kort.

     

    Anonymous Anonym skrev... (28 december, 2005 11:19) : 

    Kan rapportera att sidan ser bra ut i Firefox också. Helt ok, stilren design.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (28 december, 2005 13:28) : 

    Tack för det!

     

    Blogger Anna, Fair and True skrev... (28 december, 2005 17:31) : 

    Ser bra ut! Mer seriöst som sagt. Är det alltså omöjligt att använda vänsterkolumnen i de flesta blogspot-mallar?? Jag har funderat på att jag också skulle vilja utnyttja detta utrymme.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (28 december, 2005 19:08) : 

    "Är det alltså omöjligt att använda vänsterkolumnen i de flesta blogspot-mallar?"

    Ja. Har försökt ge mig in i koden och trixa, men det har inte funkat. Jag är iofs ingen html-hacker, men det visade sig vara lättare att googla efter "+templates +blogger" och sedan leta fram en shysst tre-kolumnslösning som man själv kan anpassa.

     

    Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 skrev... (28 december, 2005 21:05) : 

    Jättesnyggt! Du har verkligen lyckats behålla det rena men ändå få mer space och ett förnyat utseende utan att det upplevs som en helt ny blogg. Det är väl det som är konsten att förnya utan att tappa kännetecknet.
    Det är inte utan att man blir lite avis:-)

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (29 december, 2005 09:20) : 

    Tack för vänliga ord!

     

    Nyårsfin'">kommentera