Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    torsdag, december 22, 2005

    En liberal medieröst tystnar

    Läser att Timbros nättidning Smedjan ska läggas ned. Nättidningen, som beskrivitit sig själv som en idétidskrift, har under flera år bevakat politik och kultur utifrån ett liberalt perspektiv. En sökning i arkivet visar på en rejäl spridning av skribenter: Widar Andersson, Johan Norberg, Alexander Bard, Martin Borgs, Maria Carlshamre, Marika Ehrenkrona, Margit Gennser, Christian Gergils, Johan Hakelius, Stig-Björn Ljunggren - och jag själv - för att bara nämna några. "Man ska sluta när man ligger på topp", skriver redaktören Carl Rudbeck och redaktionssekreteraren Kristian Karlsson i ett sista inlägg. Då återstår att se fram emot Timbros nya projekt; återupplivandet av Näringslivets Mediainstitut (som jag tidigare skrivit om här). Ajöss, Smedjan. Nice knowing you.


    Kommentarer om "En liberal medieröst tystnar"

     

    Anonymous Anonym skrev... (22 december, 2005 15:46) : 

    Hur kommer sig att du skrev på ärkeliberala Smedjan?

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (22 december, 2005 16:22) : 

    Dels för att jag ville bli publicerad och nå lite nya läsare än de som läste Tvärdrag och Libertas, men dels också för pengarna. Jag har i omgångar frilansat som skribent och då har man inte råd att vara alltför selektiv med var man väljer att publicera sig. Dessutom skrev jag inget politiskt anstötligt, utan mest allmänna grejer. Sök gärna på mitt namn i Smedjans arkiv så kan du se själv.

     

    Anonymous Anonym skrev... (22 december, 2005 17:37) : 

    Jag skrev nog till och med i Smedjan på den tiden den var en papperstidning och hette Marknadsekonomisk Tidskrift eller något slikt. Jag skrev dessutom något förgripligt, om hembygdsfascismen i miljöpartiet, en artikel som sedan blev en bok....

     

    En liberal medieröst tystnar'">kommentera