Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    tisdag, december 12, 2006

    Bloggare om medieåret 2006

    "När Journalisten för ett år sedan gjorde en sammanfattning av medieåret hävdade sig fem tillfrågade aldrig läsa bloggar", påminner Isobel Hadley-Kamptz i dag om på sin blogg, och tillägger att i år är fyra av de tillfrågade bloggare själva.

    En av dessa är Magnus Ljungkvist som bland annat framhåller bloggarnas intåg i journalistiken som en betydelsefull sak som skett under året. Och han bör ju veta...

    Som årets löp framhåller Magnus "KVINNORNA I TÅRAR i teve i kväll efter SEXBRÅK MED BONDE". Den känner vi igen :-)

    Andra skriver också om , , .


    Kommentarer om "Bloggare om medieåret 2006"

     

    Anonymous Anonym skrev... (12 december, 2006 15:56) : 

    Jonas, jag läser dig varje dag, och i åtta fall av tio skriver du grymt intressant. Men då och då dyker dom här dussininläggen upp och det blir bara för uppenbart att du lägger in dem i brist på andra inlägg. Tyvärr drar det ned helhetsintrycket på din blogg nämnvärt. Skippa dom och håll dig till det du kan, nämligen tänkvärda, objektiva och djuplodande journistiska inlägg. Skippa allt det andra :-)

    hoppas du tar den här kritiken på rätt sätt.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (13 december, 2006 02:31) : 

    Erik, tack för synpunkter. Notera dock att jag valde att inte pinga detta inlägg på inressant.se. Jag förbehåller mig dock rätten att att blogga om vad jag vill, när jag vill.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (13 december, 2006 11:05) : 

    Erik, beklagar det något illa formulerade svaret från i natt. Min poäng är dock att jag gärna vill ha en blandning av olika typer av inlägg på bloggen. Det betyder att jag om vartannat kommer att skriva politiska analyser, popkulturella utvikningar, introverta metablogningar; kort sagt vad som faller mig in. Det kan förstås ses som utfyllnad, men jag tror samtidigt att min blogg skulle bli rätt tråkig om jag bara skrev om samma sak på samma sätt hela tiden. Hoppas att du och andra kan ha överseende med det, och fortsätter att läsa det ni är intresserade av.

     

    Anonymous Anonym skrev... (13 december, 2006 14:33) : 

    För tusan, självklart. Du är ju en hjälte bland sossiga bloggare, klart jag läser vidare. Keep up the good work!

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (13 december, 2006 16:09) : 

    Tack!

     

    kommentera