Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    tisdag, mars 20, 2007

    Även hjältar åldras

    I dag fyller Thåström 50 år. Satan i gatan... Svårt att tro det. Anyhow, gubben ska ju firas. Och efter att ha grävt en del bland videoklippen på YouTube så inser jag att det inte går att välja ut en enskild låt från hans långa karriär (Ebba Grön bildades 1977!) som jag tycker är bäst eller mest representativ. Jag valde en liveinspelning av Du ska va president till slut. Långt ifrån den bästa version jag hört, men ändå.

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Även hjältar åldras"

     

    Anonymous Anonym skrev... (21 mars, 2007 22:24) : 

    Gaarhg,,,50 bast! Thastrom??? Unbegreifbar. Vad aer maest maerkligt-att han lever-eller aer 50 aar? Han har ju alltid sett ut som han var paa graensen till knarkdoeden. Eller att han 'bara' aer 15 aar aeldre aen mig..? Naer jag var 15 var han alltsa 30. Da var ju 15 aar en stor skillnad. Numer aer det mycket 'mindre". Nu ner jag aer 'naermre' honom ja, inte i aalder, saa atminstone som vuxen-saa aer jag samtidigt laengre ifraan, rent 'andligt'. Jag har inte direkt blivit en rockrebell. Om man nu inte raeknar att vara politruk/byraakrat som att rocka fett. Kanske inte helt renlaerigt Thastrom.
    Men ! Jag har ju frigjort mig fraan forebilden: Thasastrom! Det maaste aendaa vara Thaastrom att goera det! Jag aer vael samtidigt politiskt delvis skolad influerad av detta, republik,och ett vaenster kritiskt perspektiv paa samhaellet och de borgerliga.

    Naer jag var 20, var han 35.
    Fast jag vill fortfarande inte tro paa att han skulle kunna knarka. Utan att han bara full av ...energi!, naer han studsade runt paa scenen.
    Saa mentalt aer jag vael 15 fortfarande. Daermed kan jag fortfarande uppskatta laaten paa samma vis-fast med nostalig inbakat...
    Tack och grattis Farbror Thaastrom!
    UBYMIC

     

    kommentera